Podsumowanie akcji Czytaj PL – ponad 130 tysięcy przeczytanych książek w miesiąc

Informacja Prasowa - 06.12.2019
86

Podsumowanie akcji Czytaj PL - ponad 130 tysięcy przeczytanych książek w miesiąc

Ponad 130 tysięcy – tyle książek pobrali w tym roku uczestnicy akcji Czytaj PL, pobijając jednocześnie o prawie 50 procent rekord poprzedniej edycji. Polacy czytali od Islandii aż po Antarktydę – plakaty z kodami QR można było znaleźć na 4 kontynentach, w 14 krajach, blisko 1000 miejscowościach w Polsce i 28 miejscach za granicą. Aż 50 tysięcy osób specjalnie pobrało aplikację, żeby za darmo wypożyczać bestsellery. Najbardziej popularną książką okazała się Skaza” Roberta Małeckiego, a tuż za nią „Listy zza grobu” Remigiusza Mroza. Podium zamyka „Mit motywacji” Jeffa Hadena. Tegoroczne Czytaj PL udowadnia, że Polacy kochają czytać, a organizowana od 5 lat akcja ma ogromny sens i realnie wpływa na poziom czytelnictwa w naszym kraju.

 

Akcja Czytaj PL okazała się w tym roku rekordowa! Pracowaliśmy, by poprawić wszystkie elementy akcji, mocno skupiliśmy się też na poprawie aplikacji i są tego efekty. Więcej szkół, więcej wypożyczeń, większe zasięgi, najwięcej zaangażowanych w promocję czytelników, wysoko oceniona aplikacja. Bardzo nas cieszy taki wynik, a w związku z tym, że była to urodzinowa, piąta edycja akcji, planujemy również niespodziankę. Bądźcie z nami! – zapowiada Paweł Polański, dyrektor platformy Woblink.

Te rekordy to ponad 130 tysięcy przeczytanych książek, 4 kontynenty, 14 krajów, blisko 1000 miejscowości w Polsce, 28 miejsc za granicą, prawie 5 tysięcy wysłanych zaproszeń do uczestnictwa w akcji. Wyniki Czytaj PL 2019 udowadniają, że listopad jest najbardziej czytelniczym miesiącem w roku.

Akcja Czytaj PL po raz 5. wystartowała spod Wawelu, by dotrzeć do najdalszych krańców świata. Cieszymy się, że przyjemność płynąca z czytania promieniuje z Krakowa Miasta Literatury UNESCO, które jest sercem akcji, nie tylko na tak liczne polskie miejscowości, ale też promuje czytelnictwo wśród Polaków mieszkających za granicą. Czytaj PL to od połowy dekady duża przygoda dla naszego zespołu… na szczęście to nie koniec tegorocznych zaskoczeń i czytelniczych przygód! Zostańcie z nami – czekają na Was supermocne niespodzianki!– mówi Katarzyna Jakubowiak, koordynatorka akcji z ramienia Krakowskiego Biura Festiwalowego. Dariusz Jaworski, dyrektor Instytutu Książki podkreśla ogromny udział w tym wyniku szkół To wielki sukces, na który złożyło się w tej akcji Czytaj PL i „Upoluj swoją książkę” m.in. dużo większe zainteresowanie uczniów, nauczycieli i bibliotekarzy w szkołach średnich w całym kraju. To pokazuje, że takie działania mają sens. Liczę, że w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej.

W akcji „Upoluj swoją książkę”, której pomysłodawcą jest Instytut Książki, wzięło udział 1400 uczniów ze szkół średnich, którzy za darmo udostępniali książki za pomocą swoich koszulek. Dla nich przygotowano również specjalne konkursy m.in. na najlepszy spot promujący czytelnictwo, który w kreatywny i niebanalny sposób miał zachęcić młodzież do udziału w akcji oraz częstego sięgania po różnorodne tytuły – zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej.

Dodatkowo poziom czytelnictwa w tym roku pomagali zwiększać superbohaterowie i superbohaterki stworzeni przez ilustratora Jana Kallwejta. Człowiek-Serce poszerzający horyzonty, Człowiek z Trzecim Okiem podnoszący IQ czy Człowiek-Żarówka zwiększający kreatywność – każda z 12 książek biorących udział w Czytaj PL została zilustrowana postacią superbohatera lub superbohaterki, którzy jednocześnie odzwierciedlają wpływ danego bestsellera na czytelnika. Używając swoich niezwykłych mocy, wszyscy walczyli z niskim poziomem czytelnictwa w Polsce i zachęcali do czytania. Superbohaterów można było znaleźć m.in. na plakatach z kodami QR w 21 partnerskich miastach, a także wszędzie tam, gdzie sami czytelnicy powiesili plakat kampanii. Ich wsparcie okazało się bezcenne, bowiem w tym roku przeczytano aż o 35 tysięcy więcej książek niż w poprzedniej edycji Czytaj PL. Zarejestrowano także blisko 50 tysięcy pobrań aplikacji Woblink, za pośrednictwem której można było korzystać z darmowych publikacji. Wyniki te świadczą o tym, że mimo wykazywanego w badaniach niskiego poziomu czytelnictwa w naszym kraju, Polacy lubią czytać – zwłaszcza najnowszą literaturę, która w Czytaj PL jest łatwo dostępna na smartfonach.

Po raz kolejny wydarzenie było organizowane przez Krakowskie Biuro Festiwalowe – operatora programu Kraków Miasto Literatury UNESCO – oraz platformę Woblink. Partnerem strategicznym był Instytut Książki. Akcja, jak co roku, odbywała się w ramach programu Kraków Miasto Literatury UNESCO.

Organizatorzy Czytaj PL: Miasto Kraków, Krakowskie Biuro Festiwalowe operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO, Woblink

Partner strategiczny: Instytut Książki

Patronat honorowy: Minister Edukacji Narodowej

Wydawcy: Filia, Jaguar, Wydawnictwo Poznańskie, Znak, Wydawnictwo Otwarte, SQN, Wydawnictwo Literackie, Czwarta Strona, Marginesy

Miasta partnerskie: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Legnica, Opole, Poznań, Wrocław, Białystok, Toruń, Katowice, Łódź, Częstochowa, Lublin, Rzeszów, Olsztyn, Przemyśl, Słupsk, Zielona Góra, Płock, Szczecin

Miasta Literatury UNESCO biorące udział w akcji: Obidos, Dublin, Notthingam, Lwów, Iowa City, Barcelona, Reykjavik, Seattle

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Comments

comments

86
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...