Ruszyła świąteczna kampania Coca-Cola
Coca-Cola od lat zaskakuje konsumentów, szczególnie z okazji Świąt. Tegoroczny koncept marketingowy otrzyma szerokie wsparcie mediowe oraz sprzedażowe. Na kampanię złożą się m.in.: nowa reklama TV, tematyczne etykiety ze świątecznymi wyzwaniami dla konsumentów, współpraca z zasięgowymi influencerami czy grudniowa ogólnopolska trasa kultowych ciężarówek. W TV oraz kinach emitowana jest od 12.11. tematyczna kopia świąteczna, do której zdjęcia kręcono przez 6 dni w Polsce. W ramach promowania tegorocznego przekazu Coca-Cola „Podaruj radość #jakMikołaj” marka wesprze Szlachetną Paczkę, zapraszając konsumentów do wspólnego dzielenia się dobrem i poświęcenia swojej uwagi drugiej osobie.
Szlachetnie być #jakMikołaj
Coca-Cola zachęca, aby dostrzegać potrzeby innych. Dlatego zaprasza konsumentów do wspólnego wsparcia idei Szlachetnej Paczki. W tym celu marka przygotowała konkretne narzędzie pomocowe: wystarczy kupić Coca-Cola Original Taste lub Coca-Cola Zero Cukru 0,5l ze świątecznej edycji, wejść na platformę woah.com, zaakceptować regulamin oraz wpisać kod spod nakrętek, aby aktywować wsparcie finansowe ze strony marki. Każdy zarejestrowany kod ma równowartość 1 PLN.
„Takie wartości jak rodzina, radość, szczęście oraz bycie razem od początku stanowią podstawę DNA Coca-Cola. Dlatego od lat konsekwentnie włączamy się we wspólnotowe dzieła pomocowe. W ramach rozpoczętej kampanii świątecznej zdecydowaliśmy się zaangażować naszych konsumentów w dobroczynną pomoc beneficjentom Szlachetnej Paczki. Chcemy w ten sposób zwrócić uwagę na ogromną liczbę osób w Polsce wciąż potrzebujących wsparcia” – powiedział Damian Podawca, Senior Brand Manager Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.
„»Podaruj radość #jakMikołaj« to akcja, w której z dumą bierzemy udział. Szlachetna Paczka od osiemnastu lat łączy ludzi, którzy chcą dzielić się wyjątkowymi prezentami z osobami czekającymi na te prezenty – tak jak każdy z nas czeka na prezent od Mikołaja. Dzięki pomocy marki Coca-Cola o możliwości zostania Mikołajem w Paczce usłyszą osoby, które do tej pory nie wiedziały o tym, że mogą spełnić czyjeś marzenia. Mam nadzieję, że wspólnie połączymy jeszcze więcej osób w dzieleniu się radością na Święta” – dodała Joanna Sadzik, prezes Stowarzyszenia Wiosna.
Świąteczna loteria
Jednocześnie, 5 listopada Coca-Cola rozpoczęła promocję konsumencką. Wystarczy kupić jeden z wybranych produktów, biorących udział w grze: Coca-Cola Original Taste lub Coca-Cola Zero Cukru o pojemności 0,5l, zarejestrować się na stronie woah.com oraz wpisać kod spod nakrętki. Kody zmieniają się w punkty i zasilają konto danego użytkownika. Następnie należy dokonać wyboru między nagrodą główną, tj. 4.osobowym wyjazdem do Laponii na spotkanie ze św. Mikołajem (!), nagrodami specjalnymi przygotowanymi przez digital influencerów jak Maffashion, Blowek, Rezi, Martin Stankiewicz, Abstrachuje oraz Ewę Wachowicz lub gigantycznymi pluszakami polarnymi Coca-Cola.
„Każdego roku Coca-Cola zaskakuje konsumentów wyjątkową kampanią wzmacniającą pozycję marki jako niekwestionowanego lidera świątecznej okazji. W tym roku nie zwalniamy tempa: zaangażowanie konsumentów we wspólne wsparcie Szlachetnej Paczki, spektakularna promocja czy grudniowa trasa ciężarówek to tylko wybrane aktywności, jakie przygotowaliśmy, aby razem celebrować oczekiwanie na Święta” – przekonuje Damian Podawca.
Świąteczna kampania Coca-Cola wystartowała 12 listopada i potrwa do końca grudnia. Dzięki wykorzystaniu różnych narzędzi i kanałów komunikacji będzie obecna w całej Polsce.
McCANN Worldgroup jest partnerem w obszarze kreacji i produkcji kopii reklamowych. Za strategię kampanii, planowanie i zakup mediów oraz współpracę z influencerami odpowiada dom mediowy MediaCom; za koordynację promocji konsumenckiej, kreację i przygotowanie materiałów BTL oraz OOH – agencja reklamowa Fortis. Obsługę w obszarze digital oraz social media powierzono LiquidThread, organizację Świątecznej Trasy Ciężarówek agencji eventowej Pankreator, natomiast działania PR – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.