„Po co jest PR” Łukasza Zająca

Informacja Prasowa - 23.03.2018
147

"Po co jest PR" Łukasza Zająca

Dnia 21 marca br. miała miejsce premiera książki Łukasza Zająca Po co jest PR?, wydana przez Wydawnictwo Słowa i Myśli. To książka, która pozwala nam zbliżyć się do świata public relations i zrozumieć funkcjonowanie agencji PR. Pokazuje, jak pracują specjaliści ds. PRu, kim są oraz w jaki sposób podejmować z nimi współpracę korzystną dla naszej organizacji.

PR

Z sukcesem zarządzaj public relations!

Łukasz Zając opisuje najważniejsze mechanizmy PR oraz zdradza sekrety udanej współpracy z PR-owcami. Podkreśla, że public relations to coś więcej niż tylko komunikacja. Rozumie on PR jako możliwość wywołania zmian w organizacji, otoczeniu i sposobie myślenia odbiorców.

Autor prezentuje wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas realizacji projektów PR oraz przedstawia świeże spojrzenie wielu praktyków, z którymi rozmawiał przy tworzeniu książki.

Książka pokazuje, jak:

· przygotować się do współpracy z agencją PR;

· zbudować skuteczną politykę komunikacyjną dla naszej działalności;

· rozwinąć firmę dzięki innowacyjności i interdyscyplinarności oferowanej w doradztwie PR;

· z pomocą public relations odnaleźć się w środowisku nowych mediów i komunikacji społecznej;

· wybrać najlepszy model współpracy ze specjalistą ds. public relations;

· budować i chronić reputację dzięki public relations;

· dopasować budżet, czas i wizję sukcesu do możliwości swojej organizacji i agencji PR.

Rekomendacje:

Łukasz Zając w „przewodniku po PR” w sposób przystępny opisuje, czym jest public relations, jakie są jego cechy, przypominając też genezę jego powstania. Autor podaje, w jaki sposób PR ewoluował w ostatnich dziesięcioleciach i latach. Przybliża różnice między PR-em a pozostałymi narzędziami marketingu, sprzedaży czy relacji inwestorskich, z którymi się przenika, czerpiąc z nich i równocześnie wspierając działania zarówno dużych przedsiębiorstw, urzędów, jak i organizacji non profit czy osób.

Michał Gembal, Menedżer, Dyrektor Marketingu i Rzecznik Prasowy Grupy ARCUS

Żyjemy w czasach ciągłego szumu informacyjnego. Stawia to przed przedsiębiorstwami nieustanne wyzwania w zakresie komunikacji. Niektóre z nich wykorzystują narzędzia PR, innym natomiast kojarzą się one z propagandą i manipulacją.

Książka Łukasza Zająca pokazuje, że PR dotyczy obu tych grup – pierwszej przypominając o tym, jak uporządkować działania w tym obszarze, drugiej z kolei wyjaśniając, dlaczego są one ważne. W dobie postępującej profesjonalizacji „Po co jest PR?” to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą docierać ze swoją komunikacją do właściwych odbiorców. Polecam każdemu.

Jakub Siudyka, specjalista ds. marketingu usług medycznych

Po co jest PR? No właśnie, ten cały PR – dziś odbierany wręcz jako obelga lub synonim gorszych lub jeszcze gorszych manipulacji…

Łukasz Zając próbuje odczarować to pojęcie i pokazać nam „jasną stronę mocy”. W książce znajdziemy alternatywę dla propagandy mylonej z PR-em, zachętę do szukania siły w prawdzie o naszej organizacji i budowania relacji (personal relations) z naszym klientem, partnerem czy lokalną społecznością, opartych na uczciwych zasadach.

Przyznam, że jako kilkunastoletni praktyk mam spory dystans do poradników branżowych. Nie dlatego, że wiem już wszystko, ale z uwagi na to, iż najczęściej rzecz drukowana w świecie marketingu czy komunikacji dezaktualizuje się mniej więcej już w drodze z drukarni do księgarni. Łukasz Zając dokonał optymalnego połączenia niestarzejących się porad z osadzeniem ich w towarzystwie ostatnich zdobyczy techniki i aktualnych trendów w komunikacji.

Jan Zaborowski, konsultant marketingu z kilkunastoletnim stażem, ekspert budowania marki – produktu, firmy, pracodawcy. Właściciel Zaborowski Studio Komunikacji

Autor podjął się zadania edukowania polskich przedsiębiorców, pokazując, ile można zyskać spójnymi i dobrze zaplanowanymi działaniami PR-owymi. Cieszy mnie to tym bardziej, że w pracy z klientami widzę, że podejmują oni często mało spójne działania, a i ich wynik jest wówczas mało zadowalający. Im więcej edukacji w tym zakresie, tym lepiej zarówno dla PR-owców, bo będzie im się pracowało łatwiej, jak i dla polskiego biznesu, bo będziemy mieli bardziej świadomych przedsiębiorców, którzy chętnie skorzystają ze wsparcia specjalistów ds. PR. Książka ta to także świetny przewodnik dla specjalistów z zakresu public relations, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej. (…) Bardzo cenne jest to, że Łukasz Zając mocno skupia się na temacie wartości i zaufania w biznesie.

Comments

comments

147
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...