
Jak zachęcić młodych do rejestracji numerów na kartę? Plush – case study
Informacja Prasowa - 08.12.2016Plush - promocja rejestracji numerów na kartę
Kto odpowiada za kampanię – Plush & Suchar Codzienny & Vizeum
Kiedy trwała kampania – 16 listopada — 23 listopada 2016 r.
Cel kampanii: Poinformowanie obecnych i potencjalnych klientów o konieczności rejestracji numerów PRE-PAID.
Motyw przewodni: Życie bez telefonu – czyli konsekwencja niezarejestrowania numeru, gdyż zostanie on na stałe zablokowany.
Główną część promocji tworzą cztery skecze wideo, które pokazują, jak wyglądałby świat bez telefonu.
Komunikat dla odbiorcy: Lepiej mieć telefon i móc z niego swobodnie korzystać!
Akcja promowania trwała pięć dni, podczas których stworzone zostały dedykowane grafiki i wideo z Plushem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.
Oto kalendarz działań:
Kampania cieszyła się sporym zainteresowaniem fanów. Ostateczny zasięg wszystkich postów z Plushem opublikowanych na Sucharze Codziennym wyniósł 1 milion 380 tysięcy wyświetleń (tabela z dokładnymi danymi na końcu Case’a).
Promocja rozpoczęła się opublikowaniem na Facebooku grafiki z intrygującym zapytaniem i dwiema opcjami do wyboru.
Delikatne lokowanie treści sponsorowanej zostało pozytywnie przyjęte przez fanów. Co ciekawe, część z nich wcieliła się w rolę “adwokatów” i wytłumaczyła niektórym osobom, że takie posty komercyjne są jak najbardziej akceptowalne i pochwalane.
Podobna grafika została opublikowana na Instagramie. Jak można było się spodziewać, post dotarł do większej liczby odbiorców niż na Facebooku:
- został wyświetlony ponad 550 tysięcy razy,
- zdobył około 21 tysięcy lajków,
- fani dodali prawie 350 komentarzy.
Kolejny etap promocji odbył się na Instagram Stories. Przez trzy dni były publikowane tematyczne historie składające się z sucharów, skeczu wideo oraz planszy z komunikatem o potrzebie rejestracji numeru.
W podanych niższej przykładach pominięto serię grafik-sucharów do wideo.
Jak by wyglądało wysyłanie wiadomości bez telefonu?
Jak wygląda zamawianie taxi bez telefonu?
Ostatni dzień promocji to wyeksponowanie miejsc, gdzie można zarejestrować numer w Plushu. W tym celu zostały stworzone dwie serie zabawnych grafik na Instagram Stories oraz na Snapchacie.
Snapchat
Kampania w liczbach
Autorzy: Rafał Myśliński, Kamil Natil, Suchar Codzienny
Comments
