Platinum & Agency Elite Awards 2017 - wśród laureatów polska kampania
14 września w Nowym Jorku zostali ogłoszeni zwycięzcy 13 edycji Platinum & Agency Elite Awards. Nagroda przyznawana jest przez PR News, jedno z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych pism branży marketingowej.
Platinum & Agency Elite Awards 2017
Od 2005 roku biuletyn organizuje Platinum & Agency Elite Awards, konkurs mający na celu wyróżnienie najbardziej prestiżowych agencji PR oraz innowacyjnych kampanii. Zgłoszenia przyjmowane są z całego świata, a zainteresowanie jest tak duże, że PR News otrzymuje co roku setki zgłoszeń do konkursu.
Wśród kategorii w tym roku pojawiły się nowe, odpowiadające na ciągle zmieniający się i rozwijający rynek PR. Dzięki temu w tegorocznej edycji można było wyróżnić kampanie prowadzone za pośrednictwem Snapchata, Instagrama i YouTube. Oprócz tego nagrodzone zostały również kampanie z zakresu kontent marketingu, opowiadaniu wizualnym, komunikacji cyfrowej oraz transmisji na żywo.
Zwycięzcy Platinum & Agency Elite Awards 2017
14 września ogłoszono zwycięzców. W kategorii Platinum PR Professionals of the Year zwyciężyli Jon Sullivan (Aflac) oraz Katherine Watson (Northside Hospital). Na CEO roku został z kolei wybrany Sean Conolly z Conagra Brands. W kategorii content marketingu PR News wyróżnił kampanię Rpr Marketing Communications #MimicMommy, mającą na celu propagowanie bezpiecznego opalania się i zwiększenie świadomości na temat raka skóry.
W kategorii Event Marketing wyróżniono z kolei PwC i Asian Financial Forum 2017 Knowledge Partnership. Za komunikację na Facebooku nagrodzono IBM, a Hilton otrzymał nagrodę za kampanię Curio Collection, przeprowadzoną za pośrednictwem Instagrama.
Wyróżniona polska kampania
Po raz pierwszy nagrodzona została także polska kampania. W kategorii programów edukacyjnych zwycięzcą został projekt „Płuca Polski”, który ma na celu zwiększenie świadomości w polskim społeczeństwie na temat przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP). Twórcy kampanii chcieli zwrócić uwagę opinii publicznej na to, jakie ryzyko i zagrożenia wynikają z tej choroby, która zajmuje 4 miejsce wśród najczęstszych przyczyn zgonu.
Agencja Procontent Communications, która przygotowała kampanię, zaprosiła do udziału Mameda Khalidova (zawodnik MMA) oraz Radosława Kawęckiego (trzykrotny mistrz świata w pływaniu). Wybór był jak najbardziej przemyślany, gdyż i w jednej, i drugiej kategorii sportowej bardzo ważna jest pojemność płuc.
Projekt, w przeciwieństwie do dotychczasowych, które były kierowane do seniorów i skupiały się na rzuceniu palenia, jest skierowany przede wszystkim do młodych. Lifestylowy charakter kampanii, w której stawia się na edukację, trafia do młodszego grona odbiorców.
Wszystkie kategorie oraz ich zwycięzców można znaleźć na oficjalniej stronie wydarzenia PR News.