Pilotażowy program Jakuba Hartwicha i Adriana Glinki już w niedzielę, 8 lipca br. na Wyborcza.pl

Informacja Prasowa - 09.07.2018
136

Pilotażowy program Jakuba Hartwicha i Adriana Glinki już w niedzielę, 8 lipca br. na Wyborcza.pl

W niedzielę, 8 lipca br. w serwisie Wyborcza.pl ukaże się pilotażowy program wideo Jakuba Hartwicha i Adriana Glinki – bohaterów protestu zorganizowanego przez Rodziców Osób Niepełnosprawnych, który trwał czterdzieści dni w Sejmie RP.  Gospodarze programu pt. „W pożyczonych garniturach” do pierwszego odcinka zaprosili Jurka Owsiaka. Twórca Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Pol’And’Rock Festival radzi, jak wykorzystać protest Kuby i Adriana do dobrych celów oraz jak angażować ludzi w akcje obywatelskie, współodczuwanie i współodpowiedzialność.

– Jakub Hartwich i Adrian Glinka są twarzami walki o poprawę warunków życia osób z niepełnosprawnościami w Polsce. Wspólnie z nimi chcemy szukać sposobów na zmianę świata na lepszy – mówi Joanna Parczyńska, wydawczyni obszaru Kultura i multimedia „Gazety Wyborczej”. – Kuba i Adrian stali się rozpoznawalni w trakcie protestu, który naszym zdaniem uwrażliwił ludzi na problemy osób z niepełnosprawnościami. Tym samym zobaczyliśmy, że w polskich mediach brakowało programu, który by takie problemy przybliżał i którego gospodarzami byłyby osoby z niepełnosprawnościami.

Pomysłodawczynią i producentką programu „W pożyczonych garniturach” jest Edyta Iwaniuk, która tak komentuje powstanie pilotażowego odcinka: Uważam, że to ważne, żeby to, co udało się już Kubie i Adrianowi, trwało i nie zniknęło z przestrzeni medialnej. Kuba i Adrian to urodzeni liderzy, których warto wspierać w działaniach.

Program Jakuba Hartwicha i Adriana Glinki będzie dostępny na Wyborcza.pl od 8 lipca br., od rana. Jest zapowiedzią cyklu, który zespół Wideo Wyborcza.pl rozpocznie jesienią i którego formuła będzie niespodzianką dla widzów – internautów.

Dział wideo Gazety Wyborczej”, działający od połowy 2013 r., początkowo tworzył treści dopełniające materiały publikowane na Wyborcza.pl. Zespół z roku na rok poszerzał swój zakres działań – obecnie reporterzy, realizatorzy i dziennikarze tworzą cykle wideo, reportaże i relacje, a także formaty wideo dla klientów zewnętrznych. Do najpopularniejszych materiałów należą obecnie m.in. „Świat, którym żyjemy” Doroty Wysockiej-Schnepf, „I kto tu rządzi” Justyny Dobrosz-Oracz, „Studio Dużego Formatu” Włodzimierza Nowaka, „Historyjki” Alicji Bobrowicz i Bartosza Wielińskiego oraz „Crashtest” Dominiki Wielowieyskiej. Dzięki materiałom wideo „Gazeta Wyborcza” ma również mocną pozycję zasięgową na Facebooku.

Wyborcza.pl/Wideo

Comments

comments

136
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...