Pijcie wodę – stwierdził CR7

Jerzy Ciszewski - 16.06.2021
6

Pijcie wodę - stwierdził CR7

Na konferencji prasowej przed meczem Portugalia – Węgry, rozegranego w ramach toczącego się Euro 2020, jeden z najlepszych piłkarzy świata Cristiano Ronaldo odstawił stojące przed nim dwie butelki Coca Coli na bok, zaś sam z uśmiechem pokazał butelkę z wodą i wesoło stwierdził „Pijcie wodę”

Okazało się, że w kilkadziesiąt minut, akcje Coca Coli spadły o 1,6%. Do tego momentu akcje tej firmy, wyceniane były na poziomie 56,1 USD; po konferencji spadły do 55,2 USD. Tym samym, giełdowa wartość amerykańskiego potentata spadła z 242 mld USD do 238 mld USD. Wydarzenie to dobitnie pokazuje jaką się medialną mają ogólnoświatowi celebryci, która bezpośrednio przekłada się na zyski i wartość firmy.

Nie jesteśmy jeszcze przyzwyczajeni do takiego postępowania sportowców, którzy dbając o własną spójność wizerunkową, a takową posiada CR7, gdzie jednym z jej komponentów jest bezkompromisowe dbanie o własną kondycję fizyczną, dietę, bardzo zdrowy styl życia. Ponieważ Ronaldo ma status światowej mega gwiazdy, uznał, że może sobie pozwolić na odsunięcie na bok produktów jednego z najważniejszych sponsorów toczącego się euro i zaprezentować wodę jako zdrowy produkt. My w naszej części Europy mamy raczej bałwochwalczy stosunek do sponsorów w sporcie. I raczej jest tak, organizacje sportowe oraz sami sportowcy starają się robić wszystko albo jeszcze więcej aby firma sponsorująca była zadowolona ze współpracy i nadal chciała finansować sportowy wysiłek. Ronaldo w swojej sławie, sportowej i medialnej sile uważa inaczej.

Jawi się pytanie – jak w takim przypadku powinna zareagować Coca Cola ? Obrazić się na piłkarza, na organizatorów mistrzostw ? Moim skromnym zdaniem, w te pędy powinna wypuścić na europejski rynek, linię zdrowej wody mineralnej, sygnowanej wizerunkiem Cristiano Ronaldo. Trzeba by pewnie dużo mu zapłacić, ale …. Jestem pewien, że  bardzo wielu klientów, interesariuszy, akcjonariuszy oraz kibiców piłkarskich w całej europie, doceniłoby takie podejście. Kto wie, może wtedy i kurs akcji by się podniósł … ?

Comments

comments

6
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...