Piątnica bryluje w social media. Raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Informacja Prasowa - 13.10.2016Piątnica bryluje w social media
W ostatnich dniach przez chwilę Piątnica stała się bohaterką polskich social media i symbolem jakości polskich produktów. Wszystko dzięki jednemu postowi internauty, który postanowił podzielić się ze światem swoim spostrzeżeniem odnośnie jogurtu.
Jak napisał: Wśród śmieci spożywczych pod marką Bakoma, Zott, Danon zajmujących 97% lodówek w marketach znalazłem perełkę – Jogurty z Piątnicy (ledwo dostrzegalna ilość). Bez GMO, tony cukrów/słodzików i chemii. Da się? Jak widać DA SIĘ! Gratulacje dla POLSKIEJ spółdzielni mleczarskiej z Piątnicy. Szukajcie ich produktów. Przykład szczególnie warty pochwały w świetle podpisanej niedawno przez polski rząd umowy handlowej CETA i TTIP która zaleje nasz kraj tanim świństwem, wykończy polskich rolników ale i organizmy Polaków. Kupujcie świadomie. Bądźcie inteligentni – wspierajcie wartościowe inicjatywy (polskie), również uczciwe lokalne sklepy ze zdrową żywnością.
Kontekst głośnych ostatnio umów CETA oraz TTIP, pozytywny przekaz oraz nawiązanie do popularnego trendu zdrowego odżywiania i świadomych wyborów konsumenckich sprawiły, że post był chętnie powielany przez innych użytkowników mediów społecznościowych. Liczbę wzmianek o marce i wzrost po kluczowym poście zbadała firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Post internauty Łukasza Drozda został opublikowany 02.10.2016r. Do tej pory może pochwalić się 527 udostępnieniami, 114 komentarzami oraz liczbą 992 polubień. Internauci komentowali wysoką jakość jogurtów Piątnica także we własnych autorskich wypowiedziach, inspirowanych tą wiadomością. W sumie od początku października marka pojawiała się w oddzielnych postach w social media ponad 600 razy – głównie na Facebooku, ale także na Twitterze i Instagramie. Pierwszy skok liczby wzmianek na temat brandu Piątnica odnotowano 03.10.2016, a pozytywny trend utrzymywał się jeszcze przez tydzień.
Aż 31% wszystkich materiałów wzmiankujących o marce w social media (do dnia 12.10.2016) miało pozytywny wydźwięk.
Co ciekawe – większość spośród autorów to kobiety. Być może płeć piękna jest bardziej zainteresowana tematyką zdrowej żywności.
Redakcja jednego z regionalnych portali zainteresowała się tym tematem na tyle, by dotrzeć do sprawcy zamieszania – Łukasza Drozda, DJ-a i muzyka z Rybnika. Wyjaśnił, że zabrał głos, mimo że nie jest zawodowo związany ani z marką Piątnica, ani ogólnie z branżą spożywczą. Po prostu – dla niego i jego żony zdrowe odżywianie jest bardzo ważne. Jak mówi:
Piątnica ze swoimi bardzo unikalnymi produktami wyróżnia się na tle większości produktów jakie można znaleźć na półkach w sklepach. Doceniamy to! To produkty lepszej jakości pod niemal każdym względem. Przede wszystkim bez GMO. Jestem również świadomy jak ważne jest to by Polska miała takich producentów. To rzadkość w tych czasach, że jest firma z ideałami i bez wielu kompromisów. A taką wydaje się być Piątnica. Mój post na FB był zupełnie spontaniczny. Jestem muzykiem i osobą publiczną i nie są mi obojętne tematy naszego zdrowia dlatego od czasu do czasu piszę o tym. (mylomza.pl, 06.10.2016)
Wygląda na to, że spontaniczny ambasador marki okazał się bardzo skuteczny w promowaniu polskiego producenta, a także samego zwyczaju uważnego czytania etykiet i zwracania uwagi na jakość.