O sportowych reklamach dla kobiet.
Pisaliśmy o nowej kampanii Always #LikeAGirl, która wprowadza nas w nowy wymiar kobiecości. Okazuje się, że duma z bycia kobietą może być pewnego rodzaju modą, a firmy chętnie dzielą się podobnymi spostrzeżeniami w spotach. Tym razem mamy jednak do czynienia z kampanią marki sportowej Reebok. Zazwyczaj reklamy tego typy wyglądają podobnie – umięśnione kobiety są przedstawiane podczas treningów, bardzo wymagających ćwiczeń. Reebok z reklamą #PerfectNever zupełnie inaczej podchodzi do sprawy. Jak?
Inna niż wszystkie
Od umieszczenia reklamy na oficjalnym kanale marki minęło zaledwie kilkanaście godzin, a ilość wyświetleń ciągle rośnie. Jest ich już niemal 80 tysięcy, a na pewno w ciągu kolejnej doby przybędzie jeszcze więcej. Dlaczego powinniśmy zainteresować się akurat tym spotem w gąszczu innych, nowych reklam? Dlatego, że to duża marka? Dlatego, że zbliżają się Igrzyska Olimpijskie? Nie. Jest po prostu inna niż wszystkie.
Reebok ma w tym doświadczenie
Twórcy tej reklamy mogą być z siebie dumni, bo wyjście z konwencji typowej reklamy sportowej jest bardzo trudne. Reebok ma w tym doświadczenie, a moją ulubioną kampanią jest ta, która przedstawia kobiety nie jako sportsmenki, ale przede wszystkim ludzie. Kobiety w tej odsłonie są bohaterkami. Inteligentne, pracowite, silne, kochające, zdolne do największych poświęceń – takie jesteśmy, drogie panie. I w końcu ktoś postanowił to wykorzystać w reklamie. Tutaj kobieta jest również matką, pracownicą, a sport uprawia dla siebie. To opowieść o każdej z nas. Historia – to bardzo ważne, a nie zbiór obrazków wyrzeźbionych na siłowni kobiet – większość z nas przecież taka nie jest.
#PerfectNever
Do udziału w najnowszej odsłonie kampanii Be More Human zaproszono Rondę Rousey, która jest utytułowaną zawodniczką sztuk walki. Na początku byłam przekonana, że nie spodoba mi się reklama, w której znów sportsmenki opowiadają o swojej drodze, życiu czy karierze. Dopiero gdy przeczytałam na blogu marki wpis ,,Walka sportsmenek o niedoskonałość”, stwierdziłam, że przecież słowa wypowiedziane przez ambasadorkę Reebok, Emily Skye: ,,Ideały nie istnieją, a jeśli wydaje Ci się, że jest odwrotnie to znaczy, że zagubiłeś się w pogoni za czymś nierealnym, czymś czego nigdy nie osiągniesz”, to prawda. Przecież to też są kobiety, które zmagają się z takimi problemami jak cała reszta. Dlaczego mają być mniej wiarygodne?
Dlaczego ta reklama jest inna?
Odkryłam, że kluczem w tych reklamach nie jest fakt, że będą one przedstawiane przez ,,zwyczajne” osoby, ale sama treść i sposób jej komunikowania. Dużo łatwiej jest identyfikować się z kimś, kto występuje w reklamie, jeśli mówi on ,,ludzkim” głosem. Mam tu na myśli fakt, że Ronda nie opowiada o swoich medalach, osiągnięciach i ciężkiej pracy, ale w jej słowach jest uniwersalne przesłanie dla każdej z nas. Dlaczego ta reklama jest inna? W całej kampanii nie chodzi tylko o zmianę i trening swojego ciała, ale zmianę całego życia i przesuwanie swoich granic. Dlatego tak bardzo spodobała mi się ta kampania.
Zdj. główne http://news.reebok.com/