Pepsi deprecjonuje społeczne manifestacje? Spot z Kendall Jenner usunięty po fali krtyki

Redakcja PR - 06.04.2017
279

Kontrowersyjna reklama Pepsi zdjęta po fali krytyki

Najnowszej kampanii „Life For Now” Pepsi nie zaliczy raczej do udanych. Reklama z celebrytką Kendall Jenner (przyrodnią siostrą Kim Kardashian) wywołała falę oburzenia wśród widzów i mediów na całym świecie. 

Akcja spotu rozgrywa się podczas sesji zdjęciowej celebrytki – widzimy, że obok, na ulicy, trwa demonstracja polityczna. Na transparentach widnieją hasła „Pokój” „Zapraszamy do dyskusji”. Jenner dołącza do manifestacji, zrzuca kostium z sesji zdjęciowej i zaczepia policjanta, który blokuje jej dostęp do uczestników demonstracji. Podaje funkcjonariuszowi puszkę napoju Pepsi, po czym następuje euforia – demonstracja zmienia się w imprezę, do uczestników dołącza Kendall Jenner.

Spot oburzył media i internautów ze względu na kontekst, w jakim został pokazany produkt. Amerykańscy komentatorzy zwracają m.in uwagę na to, że do celów marketingowych został użyty motyw masowych demonstracji ulicznych – które w rzeczywistości nie mają nic wspólnego z tym, jak zostało to pokazane w reklamówce.

Dodatkowo, przez USA przetacza się obecnie fala demonstracji przeciw dyskryminacji, seksizmowi czy postawom rasistowskim. Marce Pepsi zarzuca się, ze cynicznie podchwyciła ten „trend” w sposób absolutnie nietaktowny i nieetyczny. Media zwracają uwagę, że na prawdziwiej demonstracji, uczestnik zaczepiający policjanta mógłby dostać gazem pieprzowym w twarz, a funkcjonariuszowi nie wolno wziąć od demonstranta przedmiotu. Czyli dokładnie odwrotnie jak w reklamie Pepsi.

Po fali krytyki reklama zniknęła z oficjalnego kanału YT Pepsi, cały czas można ją jednak znaleźć w internecie.

Internauci wyrażają oburzenie kreacją reklamową m.in na Twitterze.

W oficjalnym oświadczeniu Pespi tłumaczy, że reklama ma wymiar lokalny i zachęca do celebrowania wspólnych chwil. Zdaniem marki spot odzwierciedla różnorodność ludzi i pokazuje, że mogą żyć ze sobą w harmonii. Jednocześnie  zdaniem Pepsi spot nie miał na celu nikogo urazić ani deprecjonować wagi społecznych problemów.

 

Na podstawie: CNN, Wired, NYT

Zobacz:

 

Comments

comments

279
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...