Paywall na Facebook’u odpowiedzią na potrzeby wydawców
Mark Zuckerberg, założyciel portalu społecznościowego Facebook, poinformował 23 sierpnia br. na swoim profilu o planach wprowadzenia paywalli na Facebook’u. Takie rozwiązanie ma umożliwić wydawcom obecnym na portalu pozyskiwanie płatnych subskrybentów.
Założyciel Facebook’a stwierdził, że:
„ W dobie, gdy coraz więcej osób czerpie wiedzę o wydarzeniach z portali takich jak Facebook, czujemy się odpowiedzialni za tworzenie dobrze poinformowanego społeczeństwa, które będzie miało możliwość docierania do rzetelnych informacji”
Do dyspozycji wydawców zostaną udostępnione dwa modele publikacji. Pierwszym z nich będzie odpłatna opcja, zakładająca limitowaną liczbę publikacji. Druga, bezpłatna opcja, będzie dostępna dla użytkowników po zalogowaniu się do portalu. Jednak oba te rozwiązania mają na celu stworzenie płatnych subskrypcji, z których pieniądze w całości będą przekazywane dla wydawców.
Zuckerberg podkreślił, że takie rozwiązanie pozwoli na zwiększenie rozpoznawalności wydawców, obecnych na portalu, a także wpłynie na ograniczenie ilości tak zwanych „fake newsów”, których liczba wzrasta. W tym celu zamierza kłaść nacisk na współpracę z rzetelnymi dziennikarzami i wydawnictwami, których informacje przekazywane za pośrednictwem Facebook’a mają trafiać do szerszego grona odbiorców.