Partner of Promotion – historia

Jerzy Ciszewski - 23.12.2015
15

Partner of Promotion to jedna z najprężniej działających agencji PR-owych tego kraju. Liderzy zestawienia firm działu PR o największych przychodach je

Partner of Promotion to jedna z najprężniej działających agencji PR-owych tego kraju. Liderzy zestawienia firm działu PR o największych przychodach jednak nie od razu byli ,,naj”. Prezes agencji – Paweł Trochimiuk ma powody do dumy, ponieważ w tamtym roku świętowano 20-lecie powstania agencji. Na początek pięciu pracowników, kilku klientów i kontakt za pomocą telefonów w małym biurze. Tak właśnie zaczynali. Dziś mają biura nie tylko tutaj, ale także w Szanghaju, Moskwie i Pekinie, zatrudniają kilkadziesiąt osób i mogą pochwalić się wieloma sukcesami w kraju i na świecie.

Konsultingowy fundament

Kiedy Partner of Promotion zaczynali swoją działalność w 1994 roku, ich usługi związane były z relacjami inwestorskimi, upublicznianiem spółek na giełdzie czy promowaniem emisji akcji. Dopiero 2 lata później zaczęto zdawać sobie sprawę z tego, że firma świadczy również usługi PR, ponieważ dopiero wtedy ten rynek zaczął w Polsce powstawać. Doświadczenia związane z konsultingiem okazały się być bardzo pomocne dla firmy, ponieważ klienci oczekiwali profesjonalizmu i kompleksowej opieki, którą agencja dawała. Już od roku 1997 Partner of Promotion widniała na podium rankingów, a już 10 lat później zdobywała szczyt, z którego nie zamierza spaść aż do dziś.

Pierwsze sukcesy

Jednym z największych sukcesów agencji jest współtworzenie Central Eastern Europe Public Relation Network, czyli sieci zrzeszającej agencje z Europy Środkowo-Wschodniej, w której obecnie znajduje się 12 firm i wciąż rośnie.

Jak wspominaliśmy, lata 2007-2008 były wyjątkowe dla agencji, ponieważ wtedy właśnie przypadła firmie pozycja lidera w rankingach. Jednym z wielu wyróżnień była Gazela Biznesu, którą Partner of Promotion otrzymała jako pierwsza agencja PR w Polsce. Statuetek i nagród jednak przybywa właściwie od początku działalności. Nie ma roku, który nie obfitowałby w sukcesy.

W 2011 roku dzięki Partner of Promotion powstała również United In Partners Group, która skupia firmy wykorzystujące różne narzędzia pozwalające na promowanie firm i działania wizerunkowe.

Silny prezes i konflikt

Na uwagę zasługuje również postać prezesa agencji. Paweł Trochimiuk bowiem także bardzo mocno angażuje się w branżę PR. W latach 2006 – 2008 wchodził w skład Rady Etyki Public Relations, a przez kilka lat prezesował Związkowi Firm Public Relations. Niestety w 2013 rok również miał miejsce konflikt Pawła Trochimiuka ze związkiem, a wszystkiemu winien był przetarg.

Bardzo korzystna (delikatnie mówiąc) oferta realizacji kampanii informacyjnej dotyczącej zmian klimatycznych i obsługa szczytu COP-19 uniemożliwiła jakąkolwiek konkurencję innych firm. Wycena na 34 tysiące (brutto) przy cenach innych firm, które wahały się od ponad 200 tysięcy do ponad pół milion złotych była wręcz śmieszna. ZFPR udzielił zatem nagany firmie, pokazując tym samym kierunek dobrych praktyk w branży, ale Paweł Trochimiuk nie pozostał im dłużny, ponieważ zażądał przeprosin. Krótko potem jednak pojawiły się konflikty wewnętrzne w ZFPR i zmiany w strukturach związku, dlatego właściwie sprawa nie została rozwiązana.

Paweł Trochimiuk jednak nie poprzestaje na jednej agencji. W 2010 roku wspólnie z żoną postanowili założyć Taylor&Baker, która ma zajmować się głównie komunikacją marketingową.

Najważniejsi klienci

Agencji i tylu sukcesów nie byłoby bez klientów. Jakimi gigantami w portfolio moga się pochwalić Partnersi? Procter&Gamble, Motorola, Hilton to tylko niektóre z nich. Na stronie agencji widnieją referencje od Nestle, Renault czy Ministerstwa Gospodarki. Nie bez powodu to właśnie Partner of Promotion jest najlepszą agencją w Polsce.

Nie tylko giganci

Partnersi wspomagają też akcje społeczne. Wspieranie różnego rodzaju akcji pro bono nie jest obce agencji. Z pomocy korzysta między innymi Fundacja Spartanie Dzieciom, która prowadzi inicjatywy związane łączeniem niepełnosprawnych i sportu. Wspólnie udało im się uzbierać wiele datków w związku z różnymi akcjami.

To nie jedyna działalność. Partner of Promotion wspiera także organizacje walczące ze stereotypami, narkotykami i jazdą po alkoholu. Nie jest im obca pomoc dla domów dziecka i innych tego typu inicjatyw, co możemy sprawdzić na stronie internetowej Partnersów.

Niekończąca się opowieść

Jest to kolejna historia firmy, która zaczynała jeszcze w XX wieku, a wiedza i doświadczenie ekspertów pozwoliły jej wejść na szczyt i zostać tam na długie lata. Wieloletnia działalność na różnych polach, potknięcia i podejmowanie nowych wyzwań, angażowanie się w kolejne projekty są znamienne dla Partnersów, a także dla wszystkich firm w czołówce zestawień największych. Czy w 2016 roku także Partner of Promotion będzie chwalić się następnymi sukcesami?

Zrzut ekranu 2016-01-18 o 08.38.57

 

Comments

comments

15
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...