Papież Franciszek o fałszywych newsach: „To jak jedzenie fekaliów”

Redakcja PR - 08.12.2016
202

Papież Franciszek porównał konsumpcję zmyślonych newsów do jedzenia odchodów

Jak podaje brytyjski „The Guardian„, papież Franciszek, nie przebierając w słowach, skrytykował media za szerzenie fałszywe newsów. Ojciec Święty porównał konsumpcję fałszywek do jedzenia ludzkich odchodów. 

Papież Franciszek zaatakował media za skupianie się na szukaniu sensacji i tanich skandali, zamiast informowaniu o sprawach naprawdę ważnych dla społeczeństw. Skrytykował także brak weryfikacji fałszywych newsów przez tradycyjne media – z tego powodu ludzie są ogłupiani, a obraz świat, jaki kreują media, oderwany od rzeczywistości.

Rozprzestrzenianie nieprawdziwych informacji to najgorsze, co teraz mogą robić media – powiedział papież w wywiadzie dla belgijskiego, katolickiego tygodnika Tertio.

Posługując się nietypową terminologią, Franciszek zwrócił się do dziennikarzy, by media unikały popadania w „koprofilię”. Przez karmienie się zmyślonymi historiami ludzie zachowują się właśnie tak, jakby byli miłośnikami zjadania odchodów, dodał Ojciec Święty.

Media muszą być wolne od codziennego serwowania sensacji i karmienia społeczeństw skandalami. Zwłaszcza gdy są nie jest to zgodne z prawdą – dodał papież.

Franciszek przestrzegał także przed używaniem mediów jako narzędzia do oczerniania politycznych rywali. Media jako środek komunikacji to pokusa, której łatwo ulec, by czynić zło drugiemu człowiekowi. Dotyczy to szczególnie świata polityki.

Papież po raz pierwszy odniósł się do postępującego na całym świecie zjawiska dezinformacji. Jego głos jako głowy Kościoła Katolickiego wpisuje się w szeroką, globalną debatę na temat tego, jak zmyślone informacje przyczyniają się do zmian politycznych i zaniku zaufania społecznego.

Zobacz:

Jak armia trolli z Bałkanów stała się tubą dezinformacji wspierającą Trumpa?

Na podstawie: „The Guardian”

 

Comments

comments

202
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...