Orange i influencerzy

Redakcja PR - 11.08.2016
148

Dlaczego to wyjątkowy projekt?

Coraz częściej przekonujemy się, że influencerzy są ważni w komunikacji między marką a odbiorcą. Trendem zaczyna być angażowanie blogerów, youtuberów i innych wpływowych użytkowników w kampanie dla wielkich brandów. Można wręcz usłyszeć, że brak influencera oznacza słabość danej marki. Czy to rzeczywiście prawda? Orange woli nie próbować, dlatego wybiera stanowczo współpracę z twórcami internetowymi. Wynikiem jest najnowsza reklama ,,Historia na kartkę: 6 złotych monet”.

Orange otwiera się na twórców

W obsadzie występują między innymi: Rafał Masny (nasz wywiad z Rafałem znajdziecie tutaj), Aleksandra Kasprzyk czy Cyber Marian. Zauważyć można, że dużą rolę gra tutaj historyczne tło, w którym umieszczono aktorów. Moim zdaniem świetnie wykorzystano kontrast w postaci historii i tego, czym aktualnie zajmują się znane nam bohaterowie z internetu. Całość jest lekka, zabawna i absurdalna, dlatego właśnie przyciąga wzrok. Ciekawy jest w tej współpracy również fakt, że influencerzy ściśle działali nie tylko jako aktorzy, ale również pomagali przy tworzeniu scenariusza i samego pomysłu. Jest to raczej rzadkością, co oznacza, że Orange otwiera się na twórców w każdym tego słowa znaczeniu.

Influencerzy są ważni!

Przypomnijmy, że od kilku lat mówi się otwarcie o wpływie influencerów na decyzje zakupowe konsumentów. Dopiero od jakiegoś czasu jednak duże marki w Polsce prześcigają się w zdobywaniu kolejnych twarzy promujących ich produkty. Czy moim zdaniem to dobrze? Myślę, że tak. W końcu firmy zaczęły postrzegać twórców internetowych jako tych, którzy wnoszą coś pozytywnego do ich przekazów reklamowych. Dodatkowo podnosi się świadomość tego, że influencerzy mogą wpływać na swoją grupę odbiorców. Przecież wokół blogerów czy youtuberów są całe społeczności, które też mogą stać się klientami danej marki. Tkwi w tej formie wielki potencjał, a marki w końcu to wykorzystują.

Pierwszy w Polsce projekt

Orange zdaje sobie sprawę z siły influencer marketingu, dlatego właśnie ostatnia produkcja została dopieszczona w każdym calu. „To pierwszy w Polsce projekt tego typu, łączący świeżość i pomysłowość youtuberów z bardzo wysokiej jakości produkcją spotów. Do tej pory influencerzy raczej publikowali na własnych kanałach, bojąc pojawiania w kanałach marek, bo często wychodziło to nieco sztywno. Cieszę się, że po raz kolejny udowadniamy swoimi działaniami, że jeśli się chce, to można” – powiedział Tomasz Sulewski, Kierownik ds. Projektów Korporacyjnych w Orange Polska.

Kto za to odpowiada?

Po stronie agencji VML przy kampanii pracowali: [Tomasz Misiukiewicz – Creative Group Head, Darek Samul – Creative Group Head, Anna Kwiatkowska w roli Senior Account Manager oraz Production Manager. Stronę klienta reprezentowali: Tomasz Sulewski (Kierownik ds. Projektów Korporacyjnych) i Stella Widomska (Ekspert ds. Projektów Strategicznych). Produkcją zajął się dom produkcyjny Sputnik, a postprodukcją Coloroffon. Spoty wyreżyserował Filip Syczyński.

Comments

comments

148
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...