Onet, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to najczęściej cytowane media w grudniu 2019 r. – IMM

Informacja Prasowa - 15.01.2020
68

Onet, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to najczęściej cytowane media w grudniu 2019 r. - IMM

Onet, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to najczęściej cytowane media w grudniu 2019 r. według najnowszego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.

W rankingu głównym, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się cztery portale, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne i pięć tytułów prasowych. Na Onet powoływano się 4,2 tys. razy – portal prowadzi w zestawieniu od marca br.

Wśród tytułów prasowych najczęściej powoływano się na „Rzeczpospolitą”. Dziennik od ponad pół roku pozostaje liderem swojej kategorii. Na drugim miejscu znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” z wynikiem przekraczającym 2,2 tys. cytowań. Trzecie miejsce należało do „Gazety Wyborczej”.

„Sieci”, „Wprost”, „Newsweek” i „Do rzeczy” to tytuły, na które powoływano się niemal tak samo często. Pierwsze miejsce należy jednak podobnie jak w poprzednim miesiącu do tygodnika „Sieci”. Wśród miesięczników także bez zmian na pozycji lidera – tak jak w listopadzie na prowadzeniu „Forbes”, tym razem z liczbą 106 cytowań. Stawkę zamyka „Playboy”, którego polskie wydanie ukazało się w grudniu po raz ostatni.

Wśród portali internetowych największy wzrost odnotowała Interia.pl. Wyprzedzając wpolityce.pl znalazła się w grudniu na trzecim miejscu wśród najczęściej cytowanych portali.

W kategorii Stacje Telewizyjne podobnie jak w poprzednich miesiącach najczęściej powoływano się na TVN24 i TVN. Stacje łącznie cytowane były prawie 2,9 tys. razy. Na trzecim miejscu Polsat News z wynikiem blisko 1,3 tys. Na kolejnym miejscu znalazła się jeszcze jedna stacja informacyjna – TVPInfo.

RMF FM ze zdecydowaną przewagą nad konkurentami ponownie prowadzi w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Na przekazy tej stacji powoływano się ponad 2,3 tys. razy, to ponad dwukrotnie częściej niż na Radio Zet, które cytowano 907 razy. W kategorii Stacje Radiowe znalazły się dwie regionalne rozgłośnie: Radio Szczecin i Radio Poznań. Stawkę dziesięciu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych zamyka Radio Maryja.

W kategorii Media Biznesowe znalazły się trzy tytuły prasowe oraz dwa portale internetowe. Dominuje „Dziennik Gazeta Prawna” z wynikiem 2247 powołań – dwukrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Na drugim miejscu bussinessinsider.com.pl (awans z miejsca trzeciego), tuż za nim Puls Biznesu.

W mediach regionalnych na prowadzeniu stacja radiowa – Radio Szczecin, za nią kolejno „Gazeta Krakowska”, Radio Poznań i „Dziennik Zachodni”.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 37 966 przekazówpochodzących z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 do 31 grudnia 2019 r.

 

Metodologia:

Analiza obejmuje wszystkie przekazy medialne, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, które pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu. Do raportu są kwalifikowane publikacje odwołujące się do artykułów, wypowiedzi, stwierdzeń, które pojawiły się na łamach bądź antenie innego medium, pod warunkiem, że nie są omawiane w kontekście przeglądu mediów oraz nie są przedrukiem z innego medium.

Zakwalifikowane publikacje są w większości wypadków rozpoznawalne za pomocą następujących środków: stwierdzenie jest umieszczone w cudzysłowie oraz podane jest jego źródło, pojawiają się sformułowania typu: czwartkowa Gazeta Wyborcza napisała, że…/ dziennikarze na łamach Rzeczpospolitej zauważyli, że/ Radio RMF FM poinformowało o…/w wywiadzie dla Życia Warszawy X stwierdził, że…/ według badań tygodnika Wprost…;

Głównym kryterium decydującym o zakwalifikowaniu danego wycinka jest bezpośrednie odwołanie się do konkretnego artykułu, stwierdzenia, wypowiedzi opublikowanej na łamach gazety lub wyemitowanej w programie telewizyjnym lub radiowym.

źródło: imm.com.pl

 

Comments

comments

68
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...