Ogromna mandarynka spadająca z nieba, czyli wyjątkowa kampania świąteczna IKEA

Informacja Prasowa - 14.12.2020
142

Ogromna mandarynka spadająca z nieba, czyli wyjątkowa kampania świąteczna IKEA

Ogromna mandarynka spadająca z nieba, czyli wyjątkowa kampania świąteczna IKEA w duchu Zero Waste

Okres Świąt kojarzy nam się nie tylko z chwilami spędzanymi z rodziną, ale również pysznymi daniami, które goszczą na naszym stole. IKEA w swojej kampanii przypomina, że ten moment w roku wcale nie musi oznaczać nadmiernej konsumpcji i masowego wyrzucania jedzenia z „poświątecznych” talerzy. Marka
w zabawny sposób zachęca do podejmowania bardziej świadomych wyborów podczas Świąt.

W swojej najnowszej kampanii IKEA zwraca uwagę, że szczególnie dużo jedzenia marnuje się właśnie w świątecznym okresie. Przygotowując wtedy posiłki, często nie jesteśmy  w stanie zjeść wszystkiego, a pozostałości z talerza zazwyczaj lądują w koszu. Każdego roku w Polsce marnuje się aż 9 mln ton jedzenia[1]. Nawet 53,75% z nas wyznaje, że wyrzuca głównie żywność gotową oraz niespożyte posiłki[2]. Można temu jednak zapobiegać poprzez rozsądne kupowanie i odpowiednie przechowywanie niezjedzonych produktów spożywczych i potraw.

Film IKEA wyreżyserowany przez Ilyę Naishuller opowiada historię małego chłopca, bawiącego się w zimowy dzień na śniegu, w tle rozbrzmiewa świąteczna muzyka. Potem jednak sprawy przybierają coraz dziwniejszy obrót. Z nieba zaczynają spadać potrawy
i produkty spożywcze, które są w nienaturalnych, gigantycznych rozmiarach, w tym mandarynka. Owoc toczy się niczym wielka piłka, przed którą chłopiec próbuje uciekać. Ten zabieg ma podkreślić ogrom jedzenia marnowanego podczas świątecznych posiłków. Na samym końcu pojawia się proste rozwiązanie i dowiadujemy się, że nadmiar przepysznych dań, zamiast trafić do kosza, może zostać dobrze wykorzystany. Wystarczy, że zapakujemy je do pojemników na żywność z serii IKEA 365+, aby przechować je na przykład na następny dzień.

Wierzymy, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy ludzi do bardziej świadomego  i rozważnego zastawiania świątecznych stołów i lepszego zaplanowania, jak poradzić sobie  z tym, co na nich pozostaje. Oryginalnie pomysł kampanii pochodzi z rynku rosyjskiego. Zdecydowaliśmy się go zaadaptować w Polsce, jak tylko zobaczyliśmy ten film. W dobitny  i zarazem zabawny sposób zwraca on uwagę na poważny problem wyrzucania żywności, szczególnie w czasie Świąt i podsuwa proste rozwiązanie z IKEA. W ten sposób możemy zachęcać Polaków do świadomego gospodarowania żywnością, nie tylko od święta i do wprowadzenia także w naszym codziennym życiu sposobów na jej niemarnowanie – mówi Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.

Świąteczna kampania wpisuje się w misję firmy, którą już od kilku lat kieruje się IKEA we wszystkich swoich działaniach. Marka chce inspirować swoich klientów do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia. Proponuje w swojej ofercie wiele produktów, umożliwiających racjonalne gospodarowanie jedzeniem, jak na przykład pojemniki pozwalające dłużej przechowywać pozostałości w lodówce. Dodatkowo IKEA od kilku lat szuka sposobów na ograniczenie marnowania żywności w swoich sklepach, między innymi przez program Food Waste Watcher. Jest to globalna inicjatywa Grupy IKEA mająca na celu redukcję odpadów żywnościowych na etapie przygotowania posiłków dla klientów. Od początku wprowadzenia systemu w 2017 roku udało się uratować  236 000 kg żywności, co daje łącznie 600 000 posiłków.

Tym, którzy czują się jeszcze nieco niepewnie i nie wiedzą, co mogliby zrobić, aby być bardziej przyjaznym środowisku, z pomocą przyjdzie aplikacja IKEA Better Living, do pobrania na iOS i Android. Podpowiada ona proste, codzienne czynności, które wspierają prowadzenie zrównoważonego życia w domu, takie jak wyłączanie monitora, branie krótszego prysznica czy naturalne suszenie prania. Lista obejmuje w sumie ponad 70 aktywności – do każdej dołączona jest informacja o korzyściach, jakie przynosi dla środowiska i naszego portfela. Aplikacja pozwala obserwować efekty swoich działań  oraz współzawodniczyć z innymi o osiągnięcie najlepszego rezultatu.

Pod linkiem można znaleźć więcej wskazówek i podpowiedzi, jak prowadzić bardziej zrównoważone życie.

Kampania startuje 14 grudnia w kanałach online, a już 21 grudnia pojawi się również
w TV.

Link do spotu 30s.: https://youtu.be/QvXyDaW2izc

Link do spotu 60s.: https://youtu.be/FfoXRwpt9Vk

Realizacja:
Główni dyrektorzy kreatywni: Yaroslav Orlov, Roman Firainer
Zastępca dyrektora kreatywnego: Antonina Pirogova, Evgeny Golovan
Firma produkcyjna: Alfa Film
Dyrektor: Ilya Naishuller (reprezentowany przez Great Guns)
Projektant produkcji: Elizaveta Lavinskaya
Pierwszy asystent dyrektora: Elena Alaszejewa
Studio graficzne: CGF
Adaptacja do wersji polskiej: VMLY&R

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.​

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i sześćdziesiąt Punktów Odbioru Zamówień IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 32 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

W roku finansowym 2020 ponad 25 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 378 sklepami w 31 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.

[1] Raport Banków Żywności 2019, https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2019/11/banki-zcc87ywnosci_-raport-nie-marnuj-jedzenia-2019.pdf
[2] Raport Banków Żywności 2020, https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2020/10/Raport_NieMarnujJedzenia_2020.pdf

Comments

comments

142
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...