Ogilvy stawia na konsolidację – jedna marka zamiast trzech

Redakcja PR - 30.01.2017
93

Wszystkie brandy Ogilvy będą jedną, zintegrowaną całością - zapowiada CEO John Seifert

Według zapowiedzi prezesa Ogilvy & Mather Worldwide Johna Seiferta – wszystkie brandy firmy będą stanowiły jedną, spójną, zintegrowanie działającą całością – podaje PRweek.com. Restrukturyzacja firmy ma potrwać co najmniej rok. 

W Stanach Zjednoczonych wszystkie marki Ogilvy  zostaną połączone i będą pracowały na jeden rachunek zysków i strat (tzw. P&L), pod kierowanictwem nowo mianowanego dyrektora – Lou Aversano – wcześniej szefa nowojorskiego oddziału firmy. 

W ciągu najbliższego miesiąca, Lou zaprezentuje nowy model struktury zarządczej naszej firmy – zapowiada John Seifert.

W prace nad konsolidacją marek włączony został Stuart Smith – szef globalnej struktury Ogilvy PR. Prace nad wdrożeniem przekształceń mają potrwać około roku – w efekcie, marka Ogilvy ma stać się światowym liderem w swoim segmencie biznesu.

Zmiany oznaczają, że – począwszy od rynku amerykańskiego – marki Ogilvy & Mather, Ogilvy One i Ogilvy PR – zostaną zastąpione jednym, skonsolidowanym brandem. Narzędzia, ludzie i oferta zostaną niezmienione – zmianie ulegnie natomiast struktura sieci. 

Nasz krok to inspiracja dla innych światowych sieci. Główną zasadą organizacji sieci będą klienci i usługi, jakie oferować im będziemy na poszczególnych rynkach – zapowiada John Seifert, CEO Ogilvy & Mather Worldwide. 

Stuart Smith dodaje, że takie działanie sieci jest w dzisiejszych czasach nie tyle pożądane, co nieuniknione – konkurencja staje się coraz silniejsza, a USA odczuwają ją zwłaszcza ze strony rynków azjatyckich. Jego zdaniem przyszłość komunikacji w mediach stanowić będą kampanie zintegrowane – współpraca w ramach kilku marek umożliwi ich najlepsze przygotowanie. Połączenie w ramach jednej struktury kompetencji PR-u, reklamy i domu mediowego ma na celu podniesienie efektywności kampanii zintegrowanych, dzięki wykorzystaniu różnorodnych narzędzi i kompetencji. Zwłaszcza, że w dzisiejszym świcie komunikacji coraz bardziej pożądane umiejętności wiążą się z public relations.

W ramach restrukturyzacji awanse na stanowiska kierownicze otrzyma kilkanaście osób,  z czego połowa ma przypaść w udziale kobietom.

Jak podaje PRweek.com, na podobny krok zdecydowała się w zeszłym roku Grupa Publicis, która wdraża strategię „Power of One”.

Na podstawie: PRweek.com

Zobacz: 

Publicis Groupe z nowym prezesem. Został nim Arthur Sadoun

 

Comments

comments

93
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...