Ocieplanie wizerunku organizacji, grup społecznych i zawodowych

Redakcja PR - 27.11.2015
4

Ocieplanie wizerunku kojarzy się głównie z osobami publicznymi, polityką, czasem światem rozrywki.

Istnieje jednak wiele organizacji i grup zawodowych czy urzędów, które również chcą coś zmienić w postrzeganiu ich przez osoby z zewnątrz.

Przykłady płyną nie tylko z zagranicy. Na naszym podwórku także możemy wskazać podobne działania. Jakie są skojarzenia z zawodem kanara? Raczej w ogromnej większości negatywne. Kontroler co prawda nie gryzie, nie urywa nóg, ale wlepianie mandatu też nie jest przyjemną czynnością. A jeszcze gorszą jest płacenie tej kary.

Warszawa postanowiła w ubiegłym roku pomóc w pracy kontrolerom, umieszczając plakaty ze zdjęciami poszczególnych kanarów w środkach komunikacji miejskiej. Obok ich wizerunków widnieją również informacje o tych ludziach. Znajdziemy tam wzmianki o ich zainteresowaniach, pasjach, życiu rodzinnym. Akcja najwyraźniej spodobała się otoczeniu, bo ludzie zaczęli kojarzyć postaci z plakatów. Poza tym wywołało to u pasażerów dużo uśmiechu, o co własnie chodziło.

Nie tylko duże miasta inwestują w takie działania. Gimna Złotów również postanowiła działać, jeśli chodzi o poprawienie wizerunku Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych. Czy aż tak bardzo potrzebne było to działanie? Okazuje się, że MZUK mocno dał się we znaki mieszkańcom, ze względu na budowę Regionalnej Instalacji Przerobu Odpadów, dlatego poprawa wizerunku była wskazana.

Jak zatem wykonano zadanie? Przekazano dużą kwotę miastu między innymi na zainstalowanie lamp LED­owych, które oświetlą (ekologicznie) ulice w okolicy. Sama gmina otrzymała również kolejne 100 tysięcy złotych na wybudowanie nowej świeżki rowerowej. Proste, ale jakże skuteczne.

Kilka lat temu o poprawę swojego wizerunku postanowili zawalczyć także przedsiębiorcy. Według ówczesnych statystyk, prawie połowa Polaków miała negatywny stosunek do przedsiębiorców. Wynikało między innymi to z przekonania o ich nieuczciwości, co wydaje się ogromnym zarzutem. Dlatego właśnie potrzebny był projekt realizowany przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Celem stało się przede wszystkim edukowanie.

Większość obywateli nie zdawało sobie bowiem sprawy z tego, że polscy przedsiębiorcy bardzo mocno wspierają gospodarkę, co w konsekwencji przyczynia się także do poprawy ich warunków. Poza tym bardzo ważna była promocja odpowiednich reprezentantów w każdym województwie, aby uzmysłowić otoczeniu jak bardzo przedsiębiorcy mogą przyczynić się do rozwoju poszczególnych rejonów.

Częścią projektu jest także strona internetowa, która między innymi podaje statystyki dotyczące ilości zarejestrowanych podmiotów gospodarczych. Wykorzystywane są też polskie przysłowia, które pokazują, że właściciele firm ciężko pracowali na to, co obecnie mają.

Czy akcja odniosła skutek? Trudno powiedzieć, ale sądząc po zwiększającej się ilości zakładanych działalności, Polacy zapragnęli zostać tygrysami biznesu.

Jak widać, na przestrzeni ostatnich kilku lat zorganizowano kilka akcji wizerunkowych dla grup społecznych czy zawodowych. Z mniejszym lub większym sukcesem, ale w każdym przypadku próbowano zmienić postrzeganie danej grupy przez otoczenie. Nie tylko duże firmy walczą o swój wizerunek, ale i lokalne przedsiębiorstwa, co napawa optymizmem, ponieważ świadomość związana z działaniami tego typu wzrasta.

Miejmy nadzieję, że w najbliższym czasie będzie coraz więcej prób.

7O6A0328

 

Comments

comments

4
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...