Ochrona danych osobowych w dobie komunikacji elektronicznej

Redakcja PR - 06.07.2017
297

Ochrona danych osobowych w dobie komunikacji elektronicznej

Ochrona danych osobowych jest obecnie koniecznością, którą wywołują dwa zjawiska. Jednym z nich jest zagrożenie cyberprzestępczością. Od ubiegłego roku obserwuje się wzrost liczby ataków hakerskich. Drogą elektroniczną można więc ukraść tożsamość, a w konsekwencji pieniądze. Instytucjom narażonym na takie ataki grozi przede wszystkim utrata reputacji. Drugim powodem, dla którego wymagana jest ochrona danych osobowych, to nowe przepisy, które wejdą w życie od przyszłego roku. Chodzi o unijne rozporządzenie (RODO), które w radykalny sposób nakłada na przedsiębiorców obowiązek odpowiedniej ochrony i zarządzania danymi, którymi dysponują.

– Komunikacja elektroniczna zaczyna dominować we wszelkich relacjach – prywatnych i biznesowych – gdzie przy wykorzystaniu platform następuje wymiana wielu informacji i załatwianie transakcji – powiedział serwisowi eNewsroom, Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń – Waga zabezpieczenia wiedzy o tej komunikacji, ludziach, ich upodobaniach i majątku jest nie do przecenienia. Fizyczne zagrożenia, które nazywa się cyberatakami oraz reguły prawa, nakazujące ochronę danych pozyskanych od klientów sprawiają, że wszystkie procedury przedsiębiorstwa w działalności gospodarczej, finansowej czy biznesowej, należy sprawdzić. Muszą być dostosowane do wymogów nowego prawa. W czasach, kiedy opieramy się na platformach cyfrowych, regulacje muszą zapewnić bezpieczeństwo ich użytkownikom. To wyzwanie dla wszystkich. Branża ubezpieczeniowa, tak jak inne sektory rynku kapitałowo-finansowego robią bardzo dużo, aby powyższe procedury były przygotowane na czas. Wszystkie działające w nich podmioty decydują się wykorzystywać komunikację elektroniczną do działań biznesowych, co ułatwia kontakt klientów i instytucji. Dlatego przygotowanie odpowiednich procedur jest poważnym zadaniem rynków finansowych, ale i całej gospodarki – podsumował Maciążek.

Comments

comments

297
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...