„Obietnica Yulii” – najnowsza kampania Fundacji Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej

Informacja Prasowa - 16.11.2022
146

kampania pokazuje jak ważna jest solidarność, gdy wojna w Ukrainie wciąż trwa.

Od początku wojny do Polski trafiły miliony uchodźców. Polskie społeczeństwo wykazało niezwykłą solidarność i otwartość, przyjmując przyjeżdżających pod własny dach, zapewniając im schronienie i poczucie bezpieczeństwa. W ostatnim czasie jednak zaczęło pojawiać się coraz więcej głosów obojętności wobec uciekających przed wojną.

Agencja Grey Group Poland oraz Fundacja PCPM stworzyły kampanię, która ma na celu pokazać, że wojna za wschodnią granicą wciąż trwa, na miasta spadają rakiety, a miliony Ukraińców z dnia na dzień tracą swoje domy i rozstają się z bliskimi.

Kampania pokazuje sytuację w Ukrainie z perspektywy kilkuletniej Yulii, która mimo młodego wieku, doświadczyła już wiele. Po wybuchu wojny dziewczynka musiała opuścić swój dom, rozstać się z Tatą i wyjechać do Polski. Yulia zaczęła chodzić do szkoły, coraz lepiej mówić po polsku, a nawet zaprzyjaźniła się z rówieśnikami. Niemniej jednak jej życie wciąż jest pełne tęsknoty i strachu o tatę. Właśnie zaczął się 9 miesiąc wojny. Yulia podczas przejmującej rozmowy z tatą obiecuje mu, że będzie starać się uczyć, rozwijać i cieszyć się dalej swoim życiem. W tym momencie rozmowa zostaje nagle przerwana.

Kampania przypomina, jak trudne czasy przeżywają dziś miliony uchodźców i jak bardzo potrzebują pomocy. Jak na przykład Yulia, która aby spełnić swoją obietnicę, potrzebuje naszego wsparcia. – mówi Maciej Krawczyk, Head of Experience w agencji Grey.

Tak niezbędną pomoc codziennie uchodźcom niesie Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej. Przy wsparciu Darczyńców, dzięki zbiórce zorganizowanej tuż po wybuchu wojny pcpm.org.pl/ukraina, Fundacja nieustannie wspiera ukraińskie dzieci i ich rodziny.

Fundacja PCPM prowadzi także program zatrudnienia w polskich szkołach dla pedagogów z Ukrainy. Dzięki temu dostają oni tak ważną dla nich dzisiaj pracę, a dzieci jak Yulia otrzymują ogromne wsparcie w edukacji i socjalizacji. Od miesięcy program zapewnia zatrudnienie dla ukraińskich tłumaczy, psychologów i logopedów. Fundacja wspiera także osoby z niepełnosprawnością i ich rodziny, osoby starsze i samotne. Dodatkowo w Centrum Edukacji i Kreatywności została stworzona specjalna przestrzeń dla kobiet, które musiały całkowicie zmienić swoje życie, wyjechać i zacząć samotnie zajmować się wychowaniem dzieci w obcym dla nich kraju. Od pierwszego dnia wojny, Fundacja dostarcza Ukrainie pomoc humanitarna – czyli leki, żywność, produkty higieniczne. Teraz, gdy zbliża się zima, a potrzeb jest coraz więcej Fundacja zaczyna jeszcze intensywniej działać w samej Ukrainie.

Na przykładzie tej krótkiej opowieści o Yulii, chcemy przypomnieć, że każdego dnia pada wiele podobnych obietnic, dziesiątki tysięcy dzieci i ich rodzin potrzebują wsparcia, a wraz z zimą i kolejnymi atakami tych potrzeb przybywa. Dlatego warto pamiętać, że każdy z nas może pomóc i że liczy się każda wpłata. – komentuje Wojtek Wilk, Prezes Fundacji PCPM.

Za ideę kreatywną i realizację kampanii odpowiada agencja Grey Group Poland. Spot został wyprodukowany przez studio Film Produkcja. Reżyserem filmu z udziałem małej Yulii jest Tomasz Knittel, operatorem Mateusz Dziekoński, autorem zdjęć na potrzeby kampanii – Karol Grygoruk.

Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=xwgN7S2rPvU

Comments

comments

146
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...