O-I rozwija usługę personalizacji opakowań

Informacja Prasowa - 03.04.2019
250

O-I rozwija usługę personalizacji opakowań

O-I ROZWIJA USŁUGĘ PERSONALIZACJI OPAKOWAŃ

Największy na świecie producent opakowań szklanych oferuje nowe możliwości personalizacji i dostosowania opakowań do indywidualnych potrzeb konsumentów.

Szkło zyskuje na popularności i jest coraz częściej preferowanym materiałem opakowaniowym. Jak wynika z badań, to szkło jest materiałem, które najbardziej kojarzy się konsumentom ze świeżością produktów[1]. Szkło praktycznie nie przepuszcza tlenu, dzięki czemu przechowywane w nim produkty pozostają świeże i lepiej zachowują swoje właściwości. Dodatkowo szkło łatwo utrzymać w czystości, poddać sterylizacji i użyć ponownie. Do zalet związanych z bezpieczeństwem przechowywania oraz ekologią, dołącza teraz możliwość wyjątkowej personalizacji.

Jak wynika z danych Deloitte[2], konsumenci oczekują, że produkty, które kupują, będą dostosowane do ich potrzeb. Deklarują chęć zapłacenia więcej za produkt, który jest spersonalizowany. Dodatkowo są gotowi zaczekać na taki produkt dłużej niż zwykle. Producenci wykorzystują rolę, jaką odgrywa personalizacja opakowań w tworzeniu wizerunku marki, dlatego starają się wyróżnić poprzez niestandardowe formy. W ten sposób łatwiej jest zbudować zaangażowanie i zadowolenie konsumentów, przywiązać ich go marki
i podkreślić wartości premium produktu.

– Konsumenci coraz częściej doceniają limitowany, lokalny a przez to często ekskluzywny charakter produktów. Aby odpowiedzieć na te potrzeby, zaoferowaliśmy naszym klientom usługę O-I : EXPRESSIONS. To innowacyjne rozwiązanie, które daje producentom żywności
i napojów zupełnie nowe możliwości marketingowe. Dzięki cyfrowo drukowanym, niestandardowym efektom nadającym produktom indywidualny charakter i podkreślającym ich wartość premium, O-I : EXPRESSIONS umożliwia przemianę szklanych opakowań
w wielowymiarowe dzieła sztuki
– podkreśla Paweł Sabal, Customer Excellence & Category Manager w O-I Poland

O-I : EXPRESSIONS umożliwia, na końcowym etapie projektowania opakowań szklanych, połączenie znanych od lat zalet szkła, z innowacyjnym, ukierunkowanym na marketing rozwiązaniem. Dzięki technologii druku cyfrowego, O-I: EXPRESSIONS umożliwi w szybkim czasie i w przystępnej cenie, tworzenie wysoce spersonalizowanych i niestandardowych opakowań szklanych o dowolnej pojemości, z wykorzystaniem niespotykanej dotąd gamy kolorów i możliwości projektowania.

Widzimy, że konsumenci preferują szkło i ten trend staje się coraz bardziej wyraźny. Szkło to ekologiczny i bezpieczny materiał, pochodzący jedynie z naturalnych składników. Opakowania szklane można w całości i nieskończenie przetwarzać. Zadbaliśmy wiec o to, aby technologia O-I : EXPRESSIONS w żaden sposób nie wpływała negatywnie na środowisko. Wykorzystywane atramenty są organiczne i nie wpływają na możliwość recyklingu szkła – zaznacza Pawel Sabal.

Wersja premium usługi, O-I : EXPRESSIONS RELIEF, która swoją nazwę zaczerpnęła
z techniki rzeźbiarskiej, oferuje możliwość korzystania z niestandardowych, możliwych do wyczucia palcami, cyfrowo drukowanych efektów, takich jak bezbarwne i kolorowe wytłoczenia. Drukowane rzeźby mają za zadanie oddziaływać na zmysł dotyku.

Owens-Illinois zdobył za O-I : EXPRESSIONS główną nagrodę w kategorii butelek szklanych podczas World Beverage Innovation Awards 2018. Usługa O-I: EXPRESSIONS otrzymała również tytuł „Najbardziej obiecującej premiery”, przyznawany przez The Oscar De L’Emballage (Oskary w dziedzinie opakowań).

Informacje o firmie O-I

Owens-Illinois, Inc. (NYSE: OI) to największy na świecie producent opakowań szklanych,
z którego produktów korzystają największe firmy z sektora napojów i artykułów spożywczych. W 2017 roku przychody O-I wyniosły 6,9 mld USD. Spółka zatrudnia ponad 26 500 osób w 78 zakładach w 23 krajach, a jej główna siedziba znajduje się w Perrysburgu, w amerykańskim stanie Ohio. O-I dostarcza bezpieczne, ekologiczne, wolne od wad i budujące markę swoich klientów opakowania na rosnącym rynku opakowań szklanych. Więcej informacji można znaleźć na stronie o‑i.com.

O-I w Polsce

O-I obecny jest w Polsce od 1993 roku. Firma posiada dwa zakłady produkcyjne o wieloletniej tradycji – jedną z największych na świecie hut opakowań szklanych w Jarosławiu oraz hutę w Poznaniu.
W Jarosławiu zlokalizowano również jedno z dwóch na świecie Centrów Serwisowych Maszyn. W 2014 roku utworzono w Poznaniu Business Service Center, które zarządza najważniejszymi operacjami O-I w Europie, w obszarze płatności i rozliczeń, zarządzania danymi oraz raportowania.
W Polsce O-I zatrudnia blisko 1000 osób, a w ciągu ostatnich lat firma zainwestowała w naszym kraju około 100 mln euro. Obecnie zajmuje dominującą pozycję na rynku opakowań szklanych dla producentów żywności dla dzieci, wyrobów alkoholowych, piwa oraz napojów bezalkoholowych.

[1] Badanie Kantar Polska dla Robico i O-I zrealizowane w dniach 16-21.05.2018 r., na ogólnopolskiej próbie n=1004 Polaków w wieku 18+

[2] The Deloitte Consumer Review. Made to order: The rise of mass personalization, 2015

Comments

comments

250
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...