O czym mówią kobiety na plakatach Pągowskiego?

Informacja Prasowa - 13.02.2019
90

O czym mówią kobiety na plakatach Pągowskiego?

O czym mówią kobiety na plakatach Pągowskiego?

Pokaz autorskiego kalendarza „Kobiecym zdaniem” zgromadził liczne grono gości ze świata sztuki, mediów, kluczowych partnerów biznesowych firmy Gedeon Richter, przedstawicieli Izb Aptekarskich i Lekarskich oraz profesorów i liderów opinii. Wernisaż uświetnił specjalny recital Urszuli Dudziak.

Kalendarz o kobietach dla kobiet

W odróżnieniu od poprzednich edycji kalendarza, ilustracje do tegorocznego projektu mają tylko jednego autora – Andrzeja Pągowskiego. Wybitny grafik, który co roku czuwa nad koncepcją kreatywną projektu, tym razem samodzielnie zobrazował opinie znanych Polek. Do współpracy zostało zaproszonych 12 znanych kobiet ze świata kultury i sztuki: Magdalena Cielecka, Krystyna Janda, Zuzanna Łapicka, Katarzyna Grochola, Dorota Wellman, Magda Umer, Ewa Błaszczyk, Aneta Kręglicka, Maja Komorowska, Agnieszka Holland, Maja Ostaszewska, Urszula Dudziak. Wszystkie zgodziły się opowiedzieć artyście o tym, co dla nich ważne.
Wszystkie zaproszone przeze mnie panie to odważne artystki, które potrafią głośno wyrazić swoje zdanie, nawet jeśli wymaga to sprzeciwienia się ogółowi. Wierzę, że będą one inspiracją dla innych kobiet, które w codziennym życiu muszą walczyć o prawo do własnej opinii

Andrzej Pągowski

 8. edycję kalendarza ponownie poświęciliśmy kobietom, choć o jego zilustrowanie poprosiliśmy mężczyznę. Przez ostatnich osiem lat projekt artystyczny rozwijał się i zmieniał, angażował wielu artystów, wykorzystywał różne formy od fotografii po plakat. Zawsze jednak główny przekaz dotyczył kobiet i do nich był kierowany. Jesteśmy przekonani, że najnowsze wydawnictwo pobudzi do refleksji nad kobiecą naturą, a jego artystyczna forma dostarczy wrażeń estetycznych przez wszystkie miesiące tego roku

Aneta Grzegorzewska, Rzecznik Prasowy, Gedeon Richter Polska

Co jest ważne dla kobiet

Przyjaźń, miłość, solidarność, godność, szacunek i nadzieja. To wartości, do których odwołują się współautorki kalendarza. Jakich rad udzielają innym kobietom? Aby zawsze pamiętać o swojej wyjątkowości, nigdy nie bać się zmian, być sobą i żyć na własnych zasadach. Ale czy wszystkim współczesnym kobietom łatwo jest wyrażać własną opinię?

Kobiece zdanie w opinii publicznej

Mimo, że głos kobiet jest coraz mocniej słyszalny w debacie publicznej, a aktywistki wypowiadają się na tematy ważne dla całego społeczeństwa, to w ważnych dyskusjach nadal brakuje przedstawicielek płci żeńskiej. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego na grupie 500 kobiet przez SW Research na zlecenie Gedeon Richter. Aż 34,9 proc. respondentek odpowiedziało, że panie nie są w zadowalającym stopniu reprezentowane w debacie publicznej. W przypadku ok. 33 proc. badanych zdarzyły się sytuacje, w których ktoś podważył ich prawo do wyrażenia opinii. Dlatego tak podziwiamy kobiety, które nie boją się głosić swoich poglądów. Ankietowane w większości były zgodne co do tego, że asertywne kobiety, które potrafią wyrażać własne zdanie, są lubiane i lepiej postrzegane (68,2 proc.).

Dobry kierunek na przyszłość

Wciąż pozostaje wiele do zrobienia, jednak współczesne kobiety doceniają fakt, że zdecydowanie łatwiej jest im wyrażać własne zdanie niż poprzednim generacjom. Kobiety są coraz bardziej świadome swoich przekonań i chętnie je wyrażają. – Życzymy sobie, aby nasze wspólne dzieło pomagało docenić bliskie nam kobiety, a dla nich samych stanowiło wsparcie w codzienności – dodaje Aneta Grzegorzewska.

Informacje o kalendarzu: „Kobiecym zdaniem” to 8. edycja kalendarza, przygotowywanego przez Gedeon Richter, autorstwa Andrzeja Pągowskiego. Prace artysty zainspirowane zostały wypowiedziami 12 kobiet ze świata kultury i sztuki: Doroty Wellman, Anety Kręglickiej, Krystyny Jandy, Urszuli Dudziak, Magdaleny Cieleckiej, Zuzanny Łapickiej, Katarzyny Grocholi, Magdy Umer, Ewy Błaszczyk, Mai Komorowskiej, Agnieszki Holland oraz Mai Ostaszewskiej.

Comments

comments

90
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...