Nowy produkt firmy Unilever ma ułatwić życie konsumentom i mieć mniejszy wpływ na środowisko

Informacja Prasowa - 30.07.2019
16

Nowy produkt firmy Unilever ma ułatwić życie konsumentom i mieć mniejszy wpływ na środowisko

Cif ecorefill to nowy rodzaj produktu, który firma Unilever wprowadziła na brytyjski rynek. Ma on ułatwić życie konsumentom i mieć mniejszy wpływ na środowisko niż inne środki czyszczące.

Jeden produkt – rozwiązanie wielu problemów

Do największych wyzwań ekologicznych, przed którymi stoi obecnie świat, należy wprowadzenie realnych zmian w zakresie sposobu wytwarzania, dystrybucji, używania i pozbywania się produktów codziennego użytku. W rozwiązaniu tego problemu ważne są zarówno nawyki konsumpcyjne klientów, jak i strategie oraz modele biznesowe producentów.

Dla firm takich jak Unilever jest to szczególnie trudne zadanie. Wymogi bezpieczeństwa określają, że artykuły gospodarstwa domowego i środków czyszczących muszą znajdować się w solidnych opakowaniach, które zapobiegną wyciekaniu produktu. Z tego powodu ograniczenie plastikowych opakowań jest niezwykle skomplikowanym wyzwaniem. Problematyczne są również butelki z dozownikiem w sprayu. Chociaż końcówki rozpylaczy technicznie mogą zostać poddane recyklingowi, to jednak wiele firm nie jest w stanie przeprowadzić tego procesu poprawnie. Ponadto, opakowania są zaprojektowane tak, aby mogły być przetworzone około 15 razy (średnio około pięciu lat), jednak zazwyczaj są usuwane przez konsumentów już po pierwszym zużyciu.

W odpowiedzi na te wyzwania firma Unilever stworzyła 10-krotnie skoncentrowany wkład Cif ecorefill, który został wprowadzony na rynek w Wielkiej Brytanii. Dzięki nowemu produktowi klienci mogą korzystać z jednej butelki do końca życia! Jedyne co trzeba zrobić to uzupełniać znane już Cif Power & Shine o nowy wkład Cif ecorefill. Jak podkreślają specjaliści firmy Unilever, celem innowacyjnego produktu jest zmniejszenie plastikowych odpadów i gwarancja używania jednej butelki Cif przez całe życie.  Jeśli opakowanie rozpadnie się wcześniej, producent zapewnia, że bezpłatnie dostarczy nowe.

Skoncentrowany wkład można samodzielnie rozcieńczać w domu. Dzięki temu możemy zaoszczędzić nawet 97% zużywanej wody, zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i wykorzystanie transportu ciężarówek o 87%. Co najważniejsze, jakość użytkowania pozostanie taka sama – rozcieńczanie nie ma wpływu na wydajność produktu.

Do wytwarzania wkładu Cif ecorefill wykorzystywane jest o 75% mniej tworzyw sztucznych niż do produkcji popularnych butelek środków czyszczących. Po zdjęciu plastikowej etykiety, wkład Ecorefill nadaje się w 100% do recyklingu. Celem firmy Unilever jest, aby do końca 2020 r. wszystkie części butelek w spray’u i wkładu były wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu.

Produkt przyjazny dla konsumentów, planety i naszej działalności

Opcje uzupełniania i ponownego użycia są ważnym elementem walki z nadmierną produkcją plastikowych odpadów. Wyzwaniem było znalezienie sposobu, który rozwiąże problem i stworzy produkt łatwy do użycia. Nowość firmy Unilever jest odpowiedzią na oczekiwania klientów – Cif ekorefill to mały i lekki produkt, który nie obciąża nadmiernie budżetu, ponieważ jest sprzedawany w niższej cenie niż butelki ze sprayem Cif, a jego przemyślana konstrukcja sprawia, że jest łatwiejszy w użyciu niż wiele alternatywnych rozwiązań na rynku i wygodny w użyciu. Jak na razie produkt jest dostępny w brytyjskiej sieci Sainsbury, ale będzie sukcesywnie wprowadzany na inne rynki.

-Wprowadzenie Cif ecorefill pomoże zmniejszyć ilość odpadów z plastiku – mówi Gemma Cleland, VP Homecare, Unilever UK & Ireland – Nasze badania pokazują, że dwie trzecie z nas czuje się winnych, kiedy wyrzucamy plastik. Konsumenci szukają łatwych alternatyw, które mogą mieć pozytywny wpływ na otaczający nas świat. Uważamy, że najlepszym miejscem na rozpoczęcie działań jest dom. Dzięki uzupełnianiu wkładów i wielokrotnemu wykorzystywaniu butelki Cif, nasi klienci mogą zmniejszyć zużycie plastiku jednorazowego użytku.

 

 

Comments

comments

16
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...