Nowy pomysł na crowdfunding

Informacja Prasowa - 05.01.2018
63

Nowy pomysł na crowdfunding

Portali crowdfundingowych powstało już wiele i wciąż pojawiają się kolejne, jednak MakesItTrue znalazł sposób, żeby się spośród nich wyróżnić. Zbiórki charytatywne, które może organizować na portalu każdy, są wspierane przez gwiazdy show-biznesu i sportu. Wystarczy poprosić.

Nowa platforma to błyskawiczna droga komunikacji z gwiazdami – czołowymi artystami, sportowcami, blogerami i celebrytami. Przy pomocy MakesItTrue można skontaktować się z nimi za pomocą niemal jednego kliknięcia. Po co? Aby dzięki swoim relacjom i popularności – na przykład poprzez zasięgi swoich profili w mediach społecznościowych – pomogli w zbiórce pieniędzy na ważne i szczytne cele. Ten pomysł zdobył już zaufanie polskich gwiazd, takich jak Robert Janowski, Maciej Orłoś, Dawid Woliński czy Jakub Rzeźniczak. Dla nich to także wygoda i spokój ducha: wiarygodność akcji, do których są zapraszani, została już zweryfikowana przez portal – nie ma więc obaw o oszustwo.

– Kiedy dowiedziałem się o platformie MakesItTrue.com, moje serce zabiło szybciej – nareszcie technologia spotkała się z crowdfundingiem, umożliwiając bezpieczne i szybkie przeprowadzanie zbiórek. Czuję się o wiele spokojniejszy, wiedząc, że jako Anioł zostanę poinformowany o każdej osobie, która pragnie, abym pomógł jej w zbiórce pieniędzy – mówi Jakub Rzeźniczak, były kapitan Legii Warszawa, członek klubu Karabach Agdam z Azerbejdżanu.

To pod jego patronatem odbyła się i zakończyła sukcesem pierwsza akcja. Dzięki niej grupa niepełnosprawnych kibiców pojechała na mecz 1. kolejki Ligi Mistrzów. Aktualnie na portalu działa już siedem kolejnych zbiórek, objętych patronatem m.in. Roberta Janowskiego, Nataszy Urbańskiej, Dawida Wolińskiego i Doroty Gardias. Gwiazdy promują wybrane akcje za pomocą swoich kanałów w mediach społecznościowych oraz przekazują nagrody dla darczyńców, w ten sposób robiąc coś dobrego i podbudowując tym samym swój wizerunek.

Społeczna odpowiedzialność

Niezwykle ważna dla założycieli portalu jest społeczna odpowiedzialność – portal MakesItTrue działa na rzecz rozwoju społeczności i kształtowania postaw wobec osób potrzebujących. W jaki sposób? Porusza trudne, ale istotne społecznie tematy, edukuje (za pomocą kampanii społecznych, zaangażowania osób publicznych, otwierania debaty publicznej nad problemami społecznymi), a przede wszystkim buduje zaufanie poprzez transparentność finansową i dokładną weryfikację zbiórek.

– Naszym celem jest bycie modną, łatwą w odbiorze, ale edukującą i transparentną marką – mówi Jakub Sztyler, CEO w MakesItTrue. – Chcemy wytyczyć akcjom charytatywnym nową ścieżkę, wykluczającą oszustwa czy nadużycia, a budującą świadomość społeczną.

Istotne dla organizatorów jest też wsparcie wspierających – w pozyskiwaniu informacji o wiarygodności i efektach zbiórki. Pewność, że pieniądze naprawdę trafią do osoby potrzebującej, oraz wiedza o tym, co spowodowała (czy też: umożliwiła) darowizna, to jedne z podstawowych czynników zachęcających do wspierania tego typu akcji.

Opowieść animowanego celebryty

Jak mówić o trudnych tematach w lekki sposób? To pytanie pojawiło się już na etapie tworzenia koncepcji, po analizie obecnych na rynku akcji charytatywnych. Twórcy MakesItTrue zwrócili uwagę na to, jak smutna i przytłaczająca jest rzeczywistość chorych oraz ich bliskich. Nieustanne problemy z finansowaniem rehabilitacji i leczenia, odległe terminy niezbędnych operacji i brak wsparcia ze strony państwa to codzienność rodzin osób niepełnosprawnych.

– Opowieści o szarej i smutnej rzeczywistości naszych bohaterów dają wrażenie wyciskaczy łez. Zależało nam na tym, żeby zdjąć z nich trochę „ciężaru gatunkowego”, by opowiedzieć je przyjemniej, położyć nacisk na to, że ich sytuację można poprawić, pomóc – wszystkim, bo i rodzinom, i wspierającym – spojrzeć na problemy przez różowe okulary portalu – wyjaśnia Jakub Sztyler.

W tym celu stworzono Ridge’a – animowaną gwiazdę – którego historia jest przykładem wyjaśniającym ogólne zasady działania platformy. Ridge jest sympatycznym idolem Tymka (również animowanego) i gwiazdą, która decyduje się zostać Aniołem MakesItTrue. Ich historia w niecałą minutę tłumaczy ideę i sposób działania crowdfundingu wspieranego przez celebrytów.

To jednak ledwie początek jego zadań, nie jest to bowiem pojedyncza historia. Ridge ma towarzyszyć portalowi i jego użytkownikowi regularnie. Pełni rolę swego rodzaju przewodnika po organizacji, reprezentanta, który będzie opowiadać o organizowanych akcjach charytatywnych, prowadzić wywiady z Aniołami i osobami wspieranymi, ale też mówić o problemach społecznych związanych z tematami poszczególnych akcji – by w lekki, łatwy w odbiorze sposób przybliżyć problemy ciężko chorych i niepełnosprawnych przeciętnemu człowiekowi.

– Zdajemy sobie sprawę, że na stronie dominują oficjalne tory kontaktu – mówi Karolina Ochała, dyrektor marketingu w MakesItTrue. – Ridge ma w bardziej swobodny sposób opowiadać, o co chodzi. Nie poważnie, ale też nie prześmiewczo zachęcać do zaangażowania się w inicjatywę. Dzięki temu mamy szansę często odwiedzane przez naszych beneficjentów szare szpitalne sale wypełnić radością ze spotkania z idolem i choć trochę ubarwić ich życie.

W najbliższych planach są co najmniej dwie kolejne animacje typu explainer: dedykowane partnerom portalu oraz osobom chcącym wesprzeć wybraną zbiórkę, tłumaczące m.in. możliwe formy wsparcia i zasady płatności. Poza tym Ridge ma także pojawić się w formie pluszowej maskotki jako prezent dla wspieranych dzieci.

Comments

comments

63
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...