Nowy logotyp Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej

Informacja Prasowa - 04.11.2019
219

Nowy logotyp Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej

Nowy logotyp Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej

Polski Komitet Olimpijski prezentuje nowy logotyp Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Zmiana ta została podyktowana kompleksowym rebrandingiem symboliki olimpijskiej dokonywanym przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski i z konsekwentnym wprowadzaniem zasad jej użycia dla wszystkich narodowych komitetów olimpijskich na świecie.

Rebranding logotypu Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej zbiegł się z obchodami 100-lecia Polskiego Komitetu Olimpijskiego, co dodatkowo podkreśla charakter zmian, które mają nastąpić w wizerunku całej organizacji.

Nowe logo to nowoczesne i syntetyczne zestawienie symboliki państwowej w postaci flagi narodowej, znaku „POLSKA” oraz odświeżonego symbolu olimpijskiego, przedstawiającego splecione z sobą kolorowe koła – autorstwa francuskiego barona Pierre’a de Coubertin, inicjatora odrodzenia idei olimpijskiej.

Zmiana symboliki pociągnęła za sobą konieczność opracowania nowych zasad co-brandingu dotyczącego wszystkich Sponsorów i Partnerów, zarówno Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej jak i Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Zdaniem Adama Krzesińskiego, Sekretarza Generalnego PKOl i dwukrotnego medalisty olimpijskiego w szermierce – nowe logo Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej powstające w 100-lecie istnienia PKOl ukazuje, że instytucja ta mimo już wieku istnienia wciąż się rozwija i zmierza zgodnie z olimpijskim duchem nowoczesności. Jego zdaniem PKOl jest otwarty na zmiany, szczególnie na takie, które przyczyniają się do polepszania jego wizerunku i rozpoznawalności wśród młodszego pokolenia.

Za kreację logotypu odpowiada studio brandingowe SIGNATURE prowadzone przez Artura Gosiewskiego – design directora z ponad 20-letnim doświadczeniem w dziedzinie corporate & brand identity.

Polski Komitet Olimpijski

Comments

comments

219
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...