Nowy brand hero Netii łudząco podobny do postaci Lucas the Spider

Redakcja PR - 05.09.2018
181

Brand hero Netii oskarżany o kopiowanie postaci z animowanego filmu, Scholz & Friends zaprzecza

Netia zaprezentowała nowy format reklamowy. Jego pierwsza odsłona promuje ofertę pakietową światłowodowego Internetu z telewizją z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Bohaterem marki jest błękitny pajączek. Pajączek, nowy brand hero Netii, głosem Czesława Mozila opowiada o nowej usłudze światłowodowej oraz usługach telewizyjnych. Jednak wiele osób zauważyło zbyt duże podobieństwo do Lucas the Spider.

– Z uwagą obserwujemy dyskusję, jaka wywiązała się w związku z podobieństwem pajączka-maskotki Netii i Lucas the Spider. Nasi autorzy czerpali inspirację z wielu źródeł. Przede wszystkim, jak wielu twórców, inspirowaliśmy się naturą i różnymi gatunkami pająków. Sama postać pająka jest często i chętnie wykorzystywana w popkulturze. W naszym pomyśle pająk, zwierzę, które jest absolutnym „ekspertem” w dziedzinie wytrzymałych i najlepszych sieci pasuje do idei i hasła kampanii „Netia – nie ma jak w sieci”. Proces twórczy, który odpowiadał na brief Netii składał się z wielu etapów i uwzględniał kilka zmiennych związanych z samą tożsamością marki. Ostateczny efekt prac jest rezultatem wielu inspiracji a przede wszystkim naszą autorską, abstrakcyjną propozycją – przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Koszur, deputy managing director w Scholz&Friends Warszawa.

 

Podobnie eksperci z branży reklamowej twierdzą, że mowa jest o jednej ikonie, która nawet jeśli wzorowana jest na istniejącej postaci, to już bardziej na zasadzie bliskiej inspiracji, niż dosłownego kopiowania.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

Comments

comments

181
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...