Nowoczesne auta mają pilnować bezpieczeństwa kierowcy, same hamować i omijać przeszkody

Redakcja PR - 11.07.2017
261

Nowoczesne auta mają pilnować bezpieczeństwa kierowcy, same hamować i omijać przeszkody

Wizją Volvo jest wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkich nowych samochodów tej marki, dzięki któremu przestaną ginąć ludzie w samochodach oraz nie będą oni odnosili cięższych obrażeń. W celu realizacji tej wizji Volvo wprowadza nowe systemy elektroniczne, które mają pomóc w zapanowaniu nad samochodem w sytuacjach krytycznych i sprawiać, że samochód sam zahamuje przed przeszkodą, a nawet ją ominie. 

Jest to możliwe dzięki gigantycznemu postępowi w technice. System „City safety” jeszcze do niedawna pracował w zakresie prędkości 0-30 km/h, potem 0-50 km/h, a obecnie działa przy różnicy prędkości między obiektami nawet do 60 km/h. Volvo co roku wprowadza kolejne funkcje nie tylko do nowych modeli – istniejące modele co roku otrzymują aktualizacje, a ich systemy są poprawiane do tego stopnia, aby czerpały z nowej architektury technologicznej. Jest to oparte o nowy typ podwozia „SPA”, które zawiera całą wspomnianą elektronikę. Volvo XC60 jest nowym modelem, w którym zobaczymy trzy kolejne systemy pomagające w gorących i krytycznych sytuacjach – będą pełnić rolę „anioła stróża”.

– Decyzja o kierunku jazdy wciąż należeć będzie do kierowcy, ale system będzie pilnował kierującego – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Stanisław Dojs, rzecznik prasowy Volvo Car Polska – Jeżeli kierujący pojazdem zagapi się – np. przy obsłudze radia – to samochód nie tylko zahamuje przed przeszkodą, ale przy prędkości ok. 60 km/h auto może wybrać bardziej efektywny sposób ominięcia przeszkody. Volvo XC60 jako pierwsze auto szwedzkiego producenta otrzymało taką funkcję.

Podróżując drogą jednopasmową, przy zjechaniu na przeciwległy pas ruchu i zagrożeniu zderzeniem czołowym z pojazdem jadącym naprzeciwko, nasze auto aktywnie ściągnie nas na właściwy pas. Nie będzie to subtelny sygnał na kierownicy, lecz mocna zmiana kursu jazdy. Trzecim systemem jest „BLIS”, który kiedyś sygnalizował brak możliwości zmiany pasa ze względu na obecność lub szybkie przemieszczanie się na nim innego auta.

Dzisiejszy „BLIS” sprawi, że auto przy zmianie pasa – gdzie istnieje niebezpieczeństwo – powróci na właściwy pas. Od roku samochody Volvo rozpoznają duże zwierzęta, pieszych, inne pojazdy, możliwość zderzenia czołowego na lewoskrętach skrzyżowań. Coraz trudniejsze jest uderzenie samochodem Volvo w inny obiekt.

Niezmiennie pojazdy Volvo zawierają stal borową, która jest najtrwalsza i najbardziej wytrzymała. W europejskich testach zderzeniowych Volvo zdobyło trzy najwyższe łączne noty. Zawsze otrzymujemy najwyższe oceny i komplet gwiazdek w tego typu testach. Jako lider potrzebujemy punktu odniesienia poza testami – produkujemy najbezpieczniejsze samochody i  pracujemy nad tym, aby podróżujący Volvo byli bezpieczni – podsumował Dojs.

Comments

comments

261
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...