Nowa reklama State Farm

Redakcja PR - 31.08.2016
295

Jak reklamować ubezpieczenia?

Choć moim absolutnym faworytem, jeśli chodzi o reklamę ubezpieczeń jest GEICO, to nowa reklama State Farm niezwykle mnie zaciekawiła. Dlaczego? Nie ma tutaj zabawnych wstawek, absurdu i groteski. Co zatem wyróżnia tę reklamę na tle innych? 

Da się tradycyjnie

Okazuje się, że nie trzeba tworzyć reklam z efektami specjalnymi, groteskowym humorem czy zaskakującą akcją, żeby widz miał na ekranie spójną całość, którą po prostu dobrze się ogląda. Mamy tutaj kilka różnych scen, czyli można powiedzieć, że dość klasycznie, a na końcu jest podsumowanie, spięcie klamrą całości. Czy to brzmi nudno? Pewnie tak, ale efekt jest naprawdę dobry, a przecież właśnie o to chodzi. Da się tradycyjnie!

I co dalej?

Jak już wspominałam, trudno jest stworzyć ciekawą reklamę instytucji takich jak np. banki czy właśnie ubezpieczalnie. Zazwyczaj komunikaty produktowe są mało atrakcyjne dla widza, czego dowody nierzadko mamy w naszej telewizji. Czy ktoś z Was pamięta jakąkolwiek reklamę ciekawą polskiej firmy ubezpieczeniowej? Ja niestety nie przypominam sobie żadnej. Moim zdaniem banki coraz lepiej sobie radzą z ciekawymi kreacjami, ale trochę nam jeszcze brakuje…

Jak oni to zrobili?

State Farm oparli całość na systemie skojarzeń. Okazuje się, że żywioły, od których skutków właśnie chroni nas owe ubezpieczenie, dopełniają nasz ludzki świat. Bardzo podobają mi się różne sceny, a najbardziej zwróciło moją uwagę skojarzenie tornada z wirującą panną młodą, która tańczy w podobny sposób na parkiecie. Pomyślelibyście o tym? Zrobiono to po prostu ŁADNIE, dlatego tak przyjemnie się ogląda. Oczywiście nie zabrakło odniesienia do naszych uczuć, czego dowodem są wzruszające sceny podczas klęsk żywiołowych. Nie jest to jednak przesadzone, dzięki czemu znika wrażenie manipulacji naszymi emocjami. Tak trzymać!

Podsumowując

Bardzo podoba mi się ta forma reklamy, która w odbiorze wydaje się dość lekka jak na tematykę. Nie czuję, że produkt czy usługa jest mi ,,wciskana”, a to właśnie chyba klucz do sukcesu. Jak widać, nie zawsze trzeba krzyczeć, aby zostać usłyszanym…

 

zdj. screen: youtube.com/watch?v=bAVnd9dCRLc

Comments

comments

295
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...