Nowa reklama Adidas

Redakcja PR - 12.09.2016
226

Czy pobiją samych siebie?

O sportowych reklamach już było. Zdarzało mi się zarzucać reklamom sportowym, że stają się zbyt przewidywalne, a wiele marek działa według dobrze sprawdzonego schematu. Znana twarz, kilka dynamicznych ujęć, dobra muzyka i wystarczy. Do takich reklam się przyzwyczailiśmy i trudno się dziwić – one „ani nie ziębią, ani nie grzeją”. Ja jednak lubię, kiedy jest gorąco, a wręcz paliło mnie podczas oglądania pewnego klipu. Nowa reklama Adidas zdecydowanie jest warta uwagi. Jak wypada na tle innych?

Ciekawe podejście

O sporcie można myśleć w różny sposób. Jedni postrzegają to jako wewnętrzną siłę, która pozwala przekraczać kolejne granice. Myślę tutaj o klipie Nike Unlimited You – bardzo dobrze przedstawiał, że tak naprawdę nie ma linii, której nie można pokonać. Nie jest to kolejna seria scen, gdzie mamy spoconych sportowców, z zaangażowaniem uprawiających swój ukochany sport, bo uważam, że jest to zbyt dosłowne. Kombinowanie z kreacją, przytaczanie metafor, gra słów – to są elementy, które przyciągają widza w sposób pozytywny. Nike robi to dobrze.

Są też marki, które w tym całym wyścigu o wyniki widzą również człowieka – z jego wadami, słabościami i niedyspozycją. Reebok i klip w ramach serii #BeMoreHuman nawiązuje do naszej natury, która jednak nie jest tylko zbiorem tych wszystkich niedoskonałości. Wręcz przeciwnie – mogą one stać się naszą siłą, a pokonywanie kolejnych barier tylko nas wzmacnia. Ogromny plus za dostrzeżenie tego w naszym świecie pełnym rywalizacji, presji na wynik w każdej dziedzinie życia.

Są też marki, które w sporcie zaczynają dostrzegać zupełnie inne wartości. Adidas z nową reklamą Sport Needs Creators wyróżnia się na tle tych klipów. Dlaczego? Wszyscy myślimy o wysiłku fizycznym w kategorii konkurencji, przekraczania granic, wyścigu. Adidas widzi w sporcie również fakt, że trzeba mieć również kreatywność, która odróżnia zwykłych sportowców od ponadprzeciętnych. Marka głosi na swojej stronie:

Sport potrzebuje Twórców, którzy są tu po to, by zmienić grę.

Sportowcy zaangażowani w kampanię to: Von Miller, James Harden, Aaron Rodgers, Kris Bryant, Paul Pogba.

Zdjęcia: screen  oficjalnego teledysku Adidas www.youtube.com/watch?v=ejDpAOyFnoE

Comments

comments

226
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...