Nowa odsłona Wyborcza.pl

Informacja Prasowa - 17.10.2016
228

Serwis Wyborcza.pl w nowej odsłonie

Od niedzieli, 16 października br., Wyborcza.pl działa w nowej wersji. Najnowsza odsłona Wyborcza.pl zapewnia szybkość ładowania się strony, przejrzystość układu treści i szerokie ujęcie opisywanych zagadnień. Zmiany ułatwiają też lekturę dłuższych tekstów urozmaiconych bogatymi materiałami audiowizualnymi, grafikami i komentarzami z mediów społecznościowych. 

16 października br. strona główna Wyborcza.pl oraz strony artykułowe serwisu zyskały nowy kształt. Strona główna Wyborcza.pl została podzielona na 3 kolumny. Główna – środkowa kolumna zawiera 8 podstawowych sekcji, z których najistotniejszą jest wybór najważniejszych informacji z kraju i ze świata przygotowywanych cały dzień przez wszystkie zespoły redakcyjne „Gazety Wyborczej”.

Zobacz też: Perłowych godów nie będzie. Rozmowa z Wojciechem Fuskiem, byłym zastępcą redaktora naczelnego Gazety Wyborczej

Ważnymi sekcjami na Wyborcza.pl są też informacje poświęcone stylowi życia, współtworzone m.in. przez redakcje tygodników „Gazety Wyborczej” takich, jak: „Duży Format”, „Magazyn Świąteczny”, „Ale Historia” i „Co jest Grane24” oraz treści lokalne redagowane przez zespoły dziennika z całej Polski – w nowej odsłonie serwisu zyskały one zdecydowanie lepszą ekspozycję. Swoje miejsca mają też tematyka gospodarcza, sportowa oraz kulturalna, a ostatnią sekcją jest przejrzysty indeks wszystkich działów, ułatwiający poruszanie się po serwisie.

Prawa kolumna na nowej stronie głównej Wyborcza.pl to wyraźnie wydzielona od informacji z kraju i ze świata sekcja z opiniami i komentarzami. Natomiast lewą kolumnę wypełniają listy od czytelników i internautów oraz informacje o istotnych wydarzeniach i akcjach społecznych wspieranych lub inicjowanych przez „Gazetę Wyborczą”.

Nowy układ strony głównej Wyborcza.pl podkreśla różnorodność i bogactwo treści tworzonych przez redakcję dziennika oraz pozwala na ich lepszą ekspozycję. Dużo mocniej niż do tej pory akcentuje tematy związane ze stylem życia oraz porady praktyczne. Ponadto, wszystkie teksty prezentowane na stronach artykułowych są wzbogacone atrakcyjnymi materiałami dodatkowymi – w serwisie dostępnych jest dużo więcej zdjęć, grafik i infografik, które pomagają przekazać informacje. Szczególną ekspozycję na nowej stronie zyskały materiały wideo przygotowywane przez zespół Wyborcza.pl, które będą emitowane zgodnie z cyklem porannym, popołudniowym i wieczornym.

Wyborcza.pl po zmianach to nowoczesny serwis internetowy szybko i sprawnie działającej redakcji prasowej, czytelny i łatwy w nawigacji. Zastosowana w nim technologia RWD gwarantuje poprawne i szybkie wyświetlanie się strony na wszystkich urządzeniach, z których korzystają nasi odbiorcy. W jego codziennej aktualizacji będziemy częściej wykorzystywać narzędzia big data, rekomendując czytelnikom kolejne artykuły na podstawie historii ich lektury, a dodatkowo zdecydowaliśmy się zrezygnować z inwazyjnych form promocji nielubianych przez internautów – mówi Roman Imielski, szef redakcji Wyborcza.pl.

Rezultatem zaawansowanych prac nad nową odsłoną serwisu Wyborcza.pl jest również istotne zwiększenie prędkości ładowania strony. Wprowadzenie nowej formy prezentowania treści na stronach artykułowych i stronie głównej było możliwe dzięki zastosowaniu nowego edytora do tworzenia treści – autorskiego projektu zespołu technologii w Agorze S.A., który pozwala w szybki sposób tworzyć treści multimedialne i w znaczący sposób usprawnia pracę redakcji.

Zobacz też: Zmiany personalne w zespole „Gazety Wyborczej”

Nowa cena i formuła wydawnicza „Gazety Wyborczej”

Comments

comments

228
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...