Nowa odsłona dwóch konkursów KTR i Innovation 2021

Informacja Prasowa - 10.06.2021
139

Nowa odsłona dwóch konkursów KTR i Innovation 2021

Nowa odsłona dwóch konkursów KTR i Innovation 2021

Choć każdy z projektów jest nadal odrębny w swoich założeniach i idei, razem stanowią odzwierciedlenie procesu twórczego. Efekt nowej strategii to, na poziomie wizualnym, ujednolicone graficznie strony internetowe oraz zgrane równolegle terminarze obu konkursów.

Do tej pory flagowe konkursy organizowane przez SAR miały swoją oddzielną orbitę, po której się poruszały. Spojrzeliśmy na nasze projekty z innej perspektywy i na nowo osadziliśmy je względem siebie. Traktujemy je jako etapy procesu twórczego, który poddawany jest różnym ocenom. Zaczynając od fazy innowacji, w której idea, przecierając nowy szlak, musi zmierzyć się z zastanym kontekstem i dostępnymi narzędziami. Przez fazę ewaluacji kreatywności, w której ocenia się aktualność i trafność danego rozwiązania, aż po ewaluację efektywności, w której można przyjrzeć się jakości i częstotliwości interakcji oraz zaobserwować skalę biznesowej zmiany.
– podkreśliła Anna Zimecka, dyrektor projektów SAR.

Strategiczna zmiana ma swoje odzwierciedlenie w warstwie wizualnej oraz technicznej. Zarówno KTR jak i Innovation otrzymały nowe, ujednolicone i uproszczone strony internetowe, co ma sprzyjać intuicyjności i nawigacji w projektach. Nastąpiły także zmiany w formularzach
i regulaminach oraz pojawiły się nowe funkcjonalności na platformie zgłoszeniowej, m.in. po zamknięciu zgłoszenia pojawiają się propozycje zgłoszeń do innych kategorii w KTR i Innovation.

Same projekty, choć zachowały swój charakter, również zawierają nowe elementy.

KTR: https://ktr.org.pl/

To, co najważniejsze w edycji KTR 2021, to przede wszystkim zwrócenie uwagi na pomysły, które wyróżniły się w komunikacji i rozwiązały jakiś problem. A rolą KTR jest nagradzanie kreatywności, która angażuje. Druga ważna zmiana wiąże się z nową kategorią – Creative Strategy. Zapraszamy strategów do zapoznania się z regulaminem i podkategoriami, a wszystkich do zgłaszania kampanii do nowej kategorii. Ewolucyjne zmiany dokonają się w każdej z sekcji KTR: Communication, Design, Craft, Technology, ale konkurs nadal będzie o genialnych talentach.
I mam nadzieję, że pozostanie jeszcze długo jedynym projektem, który docenia tak szerokie spektrum twórców i ich prac – od pojedynczej ilustracji, przez doskonałe produkcje reklamowe, aż do kreatywnego wykorzystania technologii. –
podkreślił Maciej Waligóra, przewodniczący Zarządu KTR, executive creative director DDB Warszawa.

Kreatywność, która angażuje, będzie hasłem przewodnim w tegorocznej komunikacji KTR, opartej o emocje. Wkrótce powstanie aplikacja na Instagram – maska AR, która odzwierciedli emocje pojawiające się na twarzy wybranej osoby. Maska będzie dostosowana do wybranej koncepcji graficznej – każdy grymas na twarzy zmodyfikuje elementy świata wizualnego stworzonego dla projektu.

Innovation: https://innovation.sar.org.pl/

Innovation to konkurs, w którym patrzymy w przyszłość, oceniamy te prace i projekty, które wnoszą nową, niespotykaną dotąd wartość do świata biznesu i komunikacji. To integralna część całego kalendarza wydarzeń SAR. Dzięki zdefiniowaniu wszystkich kategorii konkursów,
w szczególności KTR i Innovation, projekty wzajemnie się uzupełniają, a zgłaszający otrzymali  jasne wskazówki, gdzie kwalifikują się ich kampanie. W konkursie Innovation mamy 3 kategorie: Biznes, Komunikacja i Media, a w każdej z nich najważniejszą wartością, którą będziemy oceniać jest innowacyjność i odwaga w eksplorowaniu nowych rozwiązań. –
powiedział Błażej Soniewicki, członek Komitetu Organizacyjnego Innovation i Managing Partner startupu mediowego E-Contenta.   

Innovation, podobnie jak KTR, zachowuje indywidualną komunikację. W tej edycji wykorzystany został motyw 22 Arkan Wielkich, czyli kart tarota, ale potraktowanych z lekkim przymrużeniem oka.

 

Ważne daty w konkursach:

  • I termin zamknięcia Zgłoszeń (Early Birds) – do 16 lipca 2021
  • II termin zamknięcia Zgłoszeń – do 10 września 2021
  • Obrady Jury – październik
  • Gala – listopad

Comments

comments

139
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...