Nowa kolekcja marki AirField – Czy piękno ma datę ważności?

Redakcja PR - 19.08.2016
215

Marka postawiła na ikonę światowej sceny mody - Carmen dell'Orefice.

Dyskusja o modzie i zmieniających się kanonach piękna jest zawsze trudna, ale potrzebna. Tematy, z jakimi świat mody musiał się zmierzyć do tej pory to zaburzenia odżywiania wśród modelek, pokazywanie dzieci w stylizacjach dla osób dorosłych czy ogromna rywalizacja w zawodzie. Kolejnym pretekstem do rozmowy o przemyśle modowym jest jednak najnowsza kolekcja jesień/zima 2016-17 austriackiej marki AirField, której twarzą została Carmen dell’ Orefice – niezwykle piękna, dojrzała kobieta i prawdziwa ikona, która zawojowała świat mody na długo przed znanymi nam współcześnie gwiazdami wybiegów. Patrząc na sesję, zastanawiałam się nad wieloma kwestiami związanymi z modą i tym przemysłem, jednak najbardziej ciekawi mnie, czy piękno ma datę ważności?

Najpierw kilka słów o marce. AirField jest obecnie największym austriackim producentem mody damskiej z ponad 900 punktami sprzedaży m.in. w Austrii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech i Szwajcarii. Znakiem rozpoznawczym marki jest zatarcie granicy między klasyką, a najnowszymi trendami. Połączenie ponadczasowości z najmodniejszymi elementami pozwala kobietom na indywidualne kreowanie własnego stylu. Ambasadorkami marki były m.in. Claudia Schiffer, Alessandra Ambrosio oraz Sharon Stone, do których w sezonie jesień/zima 2016 dołączyła Carmen dell’ Orefice. 

Marka postawiła na dojrzałą modelkę nie bez powodu. Carmen jest kobietą z ogromnym doświadczeniem i osiągnięciami na rynku modowym. Współpracowała z najwybitniejszymi fotografami, min. z Cecil Beatonem, Irving Pennem, Serge Balkinem czy Horstem. W 1946 w wieku 15 lat trafiła na okładkę amerykańskiego Vogue. Od czasu pierwszych sesji Carmen minęło prawie 70 lat. Mimo ogromnego doświadczenia oraz sławy którą osiągnęła, pozostała niezwykle skromną osobą, traktującą pracę jako zabawę. Pytana o karierę, zawsze opowiada o niej bardzo konkretnie, przypisując swoje osiągnięcia fotografom, z którymi współpracowała oraz matce.

Jak widać, historie Carmen jest tak niezwykła, jak ona sama. Faktem jest, że marki modowe mają ogromny wpływ na młodszych odbiorców i wybór ambasadorów, twarzy do kampanii jest zawsze bardzo dobrze przemyślaną operacją. W jaki sposób jednak młode kobiety mogą utożsamiać się z tak dojrzałą modelką? 

Wydaje nam się, że to właśnie młode kobiety są głównie zainteresowane tak niezwykłymi osobowościami jak Carmen Dell’ Orefice. Każdego dnia jesteśmy bombardowane modową ideą perfekcyjnego ciała. Wiadomość wysyłana do kobiet zawsze jest taka sama: ideałem piękna jest młoda i bardzo chuda dziewczyna, oczywiście przerobiona w Photoshopie. Carmen Dell’ Orefice jest w biznesie ponad 60 lat i była naocznym świadkiem najróżniejszych mód i zmian w obowiązujących kanonach piękna. Dla AirField to nowy obszar myślenia o tym, czym jest siła kobiecego piękna. Społeczeństwo się zmienia, a kobiety proszą o głębszy sens, czują, że mogą mieć więcej niż tylko ładny, ale nic nie znaczący obrazek. Dla wielu kobiet Carmen jest wzorem do naśladowania. Przeżyła życie na całego, zawsze dbając o siebie i swoje ciało. Faktycznie poddała się  operacjom upiększającym, jednak nigdy się  tego nie wypierała. Jest dumna z tego kim jest – mówi Sophie Bitter, Dyrektor ds. Marketingu i PR marki AirField.

Można powiedzieć więc, że wiek modelki nie jest przeszkodą, by docierać do młodszych konsumentów. Wręcz przeciwnie, Carmen stała się ikoną, z której kobiety w każdym wieku mogą brać przykład. Siła wewnętrzna, upór w działaniach i apetyt na życie są cechami, które powinny zagościć na stałe w życiu każdej z nas, a ta modelka to udowadnia całym swoim życiem. Czy tego typu działania oznaczają zwrot ku myśleniu, że piękno nie ma daty ważności? A może jest jeszcze inna idea?

Oczywiście kampania zmusza do nowego sposobu myślenia. Jak wspomniano wcześniej, dla nas jest bardzo ważne, by pokazać siłę, dojrzałość kobiety, która jest treścią sama w sobie. Sposobem w jaki ubieramy kobiety, chcemy, żeby poczuły się piękniejsze, ale ciągle naturalne i zdolne, aby przystosować swój ubiór do stylu życia. Nie chcemy nikogo wykluczać. Wszyscy mogą być naszymi klientami i fanami. To także sposób, w jaki projektujemy. Mamy inne style dla różnych sytuacji i faz życia danej osoby. Adresujemy do wielu kobiet, młodych i starszych, jedyną różnicą między nimi jest prawdopodobnie kwestia ceny i odpowiedzi na pytanie: ,,Czy mogę już sobie na to pozwolić?”. Airfield ma wysoką jakość ubrań w większości produkowanych w Austrii i centralnej Europie ze świetnych materiałów. Oczywiście mamy inne ceny niż Zara czy H&M, ale to jedyna różnica – odpowiada nam raz jeszcze Sophie Bitter. 

Czy zatem piękno ma datę ważności? Ja już znam odpowiedź na to pytanie.

 AirFieldAirFieldAIrField x Carmen AW16 LowRes
zdj. materiały prasowe AirField

Comments

comments

215
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...