– Usługa ma na celu zaspokojenie potrzeb marek, które nie mają albo chęci, albo potrzeby, albo wystarczającego budżetu na długoterminowe działania PR, ale potrzebują czasem zakomunikować istotną i skierowaną na dany lokalny rynek informację. Jest to również dobre rozwiązanie dla tych, którzy wciąż nie są przekonani, że usługi PR mają sens w ich przypadku. Dzięki skorzystaniu z EnterieGO mogą przetestować wpływ takich działań na ich markę – tłumaczy Magdalena Górak, prezes Profeiny, jednej z 14 agencji PR świadczących usługi w ramach EnterieGO.
string(121) "background-image: url('https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2020/05/image_processing20200512-23549-ux2gl9.png');"
string(95) "https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2020/05/image_processing20200512-23549-ux2gl9.png"
Nowa globalna platforma łącząca marki i media
Nowa globalna platforma łącząca marki i media
Dziś rusza EnterieGO, rozwiązanie pozwalające dotrzeć z informacją do dziennikarzy i liderów opinii z Europy i USA. Usługę współtworzy warszawska Profeina, obchodząca właśnie 9-lecie istnienia, oraz sieć niezależnych agencji PR i komunikacji Enterie.
EnterieGO to platforma do rozpowszechniania wiadomości o markach lub firmach wśród dziennikarzy i influencerów. Działa na kilkunastu rynkach w Europie i Stanach Zjednoczonych. Usługa jest kolejnym krokiem w rozwoju sieci Enterie.
To, czym EnterieGO różni się od innych platform do wysyłania komunikatów prasowych czy agregatów informacji firmowych, jest lokalne podejście do każdego newsa na każdym z wybranych rynków oraz spersonalizowana dystrybucja danej wiadomości. – Nie wysyłamy dokładnie tej samej wersji do dziennikarzy we wszystkich krajach w Europie i Ameryce. Nasze lokalne agencje PR każdy komunikat adaptują do sytuacji na danym rynku – mówi Michał Rakowski, dyrektor ds. sieci Enterie.
Dostosowanie do każdego rynku (ang. localisation) obejmuje wszelkie kluczowe charakterystyki danego środowiska biznesowego i medialnego, od wyboru aktualnych w danej kulturze kontekstów, do których marka może nawiązać, aż do uwzględnienia zróżnicowanego formatowania komunikatu prasowego. – Robienie wszystkiego na tę samą modłę w każdym kraju nie działa. Wierzymy w insiderską wiedzę naszych lokalnych ekspertów, którzy najlepiej znają swoje rynki. One naprawdę znacznie się od siebie różnią – mówi Rakowski.
Na przykład w Belgii komunikat prasowy należy przesłać zarówno w języku niderlandzkim, jak i francuskim. Na niektórych rynkach lepiej wysłać informację jako załącznik, na innych lepiej do niej zalinkować. Media w różnych krajach preferują też różne formy komunikacji – niektórzy wolą krótki e-mail, inni wolą telefon lub telekonferencję itd.
Skuteczność usługi EnterieGO wynika z wypracowanych przez lokalne agencje relacjach z dziennikarzami i kluczowymi liderami opinii. Lokalni konsultanci PR z 14 krajów dopasowują komunikaty, a nie wysyłają je masowo (niczym newsletter) z nadzieją, że coś trafi na podatny grunt. Dbając o relacje z mediami, wszystkie agencje zastrzegają sobie możliwość odmowy wysłania danego komunikatu, jeśli nie spełnia on wymogów merytorycznych, zawiera mowę nienawiści czy też inną niedozwoloną lub nieetyczną treść.
EnterieGO obejmuje nie tylko rynki europejskie, lecz również północnoamerykański.
– Europejskie firmy muszą stosować ukierunkowane podejście podczas pracy w amerykańskim środowisku medialnym – mówi Bob Spoerl, prezes Bear Icebox Communications. Firma z siedzibą w Chicago jest jedną z 14 lokalnych agencji PR współpracujących w ramach EnterieGO.
Plany na uruchomienie narzędzia umożliwiającego zlokalizowane wysyłanie komunikatów prasowych na całym świecie trwały od 2019 roku.
– Niespodziewane zmiany w mediach i PR-ze tylko przyspieszyły ten proces. Agencje wdrażające zmiany to te, które będą się rozwijać nawet w czasach globalnej niepewności – mówi Michał Rakowski, CNO w Enterie.
EnterieGO stawia na transparentność cen. Potencjalni klienci poznają od razu koszt usługi wybierając na stronie https://enterie.com/press-release-distribution kraj, w którym chcą rozdystrybuować swoją historię. Dla przykładu, za dopracowanie i wysłanie komunikatu prasowego w USA opłata wynosi 1199 euro, we Włoszech 899 euro, a w Wielkiej Brytanii 1099 euro.
Enterie to międzynarodowa sieć niezależnych agencji PR i marketingu działająca w prawie 20 krajach. Została powołana trzy lata temu z inicjatywy polskiej Profeiny.
Profeina to butik PR i komunikacji z siedzibą w Warszawie. W maju tego roku obchodzi 9-lecie istnienia. Agencja specjalizuje się w obsłudze firm technologicznych i IT oraz podmiotów z sektora ecommerce i fintech.
Comments
Komentarze
Najpopularniejsze wpisy
Sonda
Loading ...