Nowa funkcja w Grupie Agora – Chief Data & AI Officer 

Informacja Prasowa - 08.04.2024
46

Grupa Agora utworzyła nową, strategiczną funkcję – Chief Data & AI Officer (CDAO), którą od 1 kwietnia br. pełni Luiza Pawela-Wargocka

Grupa Agora utworzyła w swojej strukturze nową, strategiczną funkcję – Chief Data & AI Officer (CDAO), którą od 1 kwietnia br. pełni Luiza Pawela-Wargocka, kierująca wcześniej działem Big Data. 

 

Luiza Pawela-Wargocka jako Chief Data & AI Officer będzie odpowiedzialna za rozwój i wdrażanie strategii danych oraz sztucznej inteligencji, a także będzie dbała o zgodność przechowywanych i przetwarzanych danych z przepisami dotyczącymi ochrony i jakości danych. 

– Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w różnych obszarach, również w branży mediowej, w której efektywne tworzenie i zarządzanie treściami jest niezbędne do podtrzymywania pozycji marek i tworzenia przewagi konkurencyjnej – mówi Tomasz Grabowski, członek zarządu Agory odpowiedzialny za obszar technologii. – Rozwiązania AI już teraz wspierają nasze zespoły w codziennej pracy, ale potrzebny jest ktoś, kto będzie na bieżąco monitorował rynek, dbał o współpracę z zewnętrznymi podmiotami oraz troszczył się o promocję w firmie nowych, innowacyjnych rozwiązań. Cieszymy się, że ekspertką w tym obszarze będzie w Grupie Agora właśnie Luiza Pawela-Wargocka jako Chief Data & AI Officer.   

Jej głównym zadaniem będzie współpraca z zespołami w całej Grupie Agora w celu identyfikacji kluczowych obszarów, w których dane i sztuczna inteligencja mogą przyczynić się do poprawy efektywności i wyników. Będzie promowała innowacyjne rozwiązania oparte na analizie danych i sztucznej inteligencji, szczególnie zwracając uwagę na aspekty synergii oraz współpracy pomiędzy spółkami Grupy.

Luiza Pawela-Wargocka od ponad 20 lat związana jest z zaawansowaną analityką danych i hurtowniami danych. W Agorze od 2014 r. odpowiada za rozwój technologii i usług Big Data, w tym system gromadzenia danych behawioralnych użytkowników serwisów internetowych, system tagowania i kategoryzacji treści (NLP), system profilowania użytkowników oraz system rekomendacji treści. Pracę zawodową rozpoczynała jako pracowniczka naukowa w Katedrze Zastosowań Matematyki Instytutu Ekonomii KUL. 

 

 

Comments

comments

46
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...