Norbert Ofmański CEO On Board Think Kong o mijającym 2018

Jerzy Ciszewski - 21.12.2018
55

Norbert Ofmański z OnBoard o mijającym 2018

Norbert Ofmański z OnBoard o mijającym 2018

Mijający rok obfitował w wiele ciekawych wydarzeń i zmian które, peśrednio dotyczyły branży public relations. Wprowadzenie regulacji RODO, dyskusja branżowa dotycząca rankingów czy działania największych spółek związanych z obowiązkiem raportowania niefinansowego w tym CSR. Obserwowaliśmy też cykl wydarzeń sportowych jak wystąpienie naszej reprezentacji na Mundialu czy powrót Roberta Kubicy na tory Formuły 1. Zmagania te podsycane przez kampanie reklamowe sponsorów znacznie dominowały media oraz zainteresowanie opinii. 

Zmieniająca się rola mediów tradycyjnych, rozwój technologiczny sprzyjający powstawaniu nowych mediów oraz ich konsumpcja przez użytkowników młodego pokolenia, sprawia, że firmy muszą weryfikować swoje dotychczasowe strategie komunikacji. Poszukiwanie nowych kanałów komunikacji, rozwiązań prowadzenia skutecznego dotarcia i budowaniu dialogu z konsumentem, stanowi o skuteczności działań marketingowych czy pozycjonowania działalności firmy w opinii społecznej.

W 2018 znaczącym wyzwaniem było jak skutecznie opowiedzieć historię firmy czy marki, aby budować zaangażowanie i akceptację prowadzonej działalności wśród konsumentów. Inwestowanie w samą promocję stało się już niewystarczające. Marki zaczynają tworzyć własny content, często przeznaczając więcej na jego produkcję niż samą promocję. Takie podejście jest coraz bardziej widoczne a firmy inwestują w tworzenie własnych platform komunikacji stawiając na wysoką jakość treści nie rzadko wytwarzanych przez pracujących na zlecenie dziennikarzy, producentów. Sporo pracy marki włożyły w influencer relations, ale nie wystarczająco spenetrowały potencjał „dark social” w komunikacji marek. Sądzę, że w 2019 możemy usłyszeć o kampaniach na naszym rynku wykorzystujących kanały WhatsApp czy Facebook Messenger we współpracy z wpływowymi influencerami i mikro-influencerami.

Ciekawe zmiany zachodzą również w narzędziach komunikacji korporacyjnej. Firmy coraz więcej środków inwestują w produkcję contentu oraz tworzenie własnych mediów firmowych z myślą o zarządzaniu reputacją w Internecie oraz wyszukiwarkach, czyli SERM (search engine reputation management) kierujących komunikację bezpośrednio do interesariuszy w tym konsumentów. Wykorzystując przy tym narzędzia znane dotychczas w działaniach marketingowych jak content marketing i SEO (pozycjonowanie treści w wyszukiwarkach) Co z tym idzie rynek PR mocno się profesjonalizuje, mało kto obecnie pyta co to jest public relations i czym się zajmuje? Z drugiej strony przez ostatnie kilkanaście lat bardzo wiele w kierunku edukacji zostało zrobione, co widać po rozwoju inicjatyw branżowych jak np. tegoroczna Gala Złoty Spianczy z rekordową ilością zgłoszonych projektów oraz jakością nagrodzonych kampanii.”

Comments

comments

55
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...