Nike po spadku sprzedaży spowodowanej kampanią z Colinem Kaepernickim notuje 31% wzrost
Redakcja PR - 11.09.2018W ubiegłym tygodniu niezadowoleni klienci na znak protestu palili ubrania Nike, a sam koncert stracił 4 miliardy na giełdzie.
Colin Kaepernick, były rozgrywający w amerykańskiej lidze NFL, podczas hymnu Stanów Zjednoczonych nie stał, a klęczał w ramach protestu przeciwko rasizmowi i niesprawiedliwości społecznej. Sytuacja zdarzyła się w 2016 roku i od tej pory przez wielu zawodników ten protest w czasie hymnu jest kontynuowany.
Sportowiec został wybrany twarzą jubileuszowej kampanii Nike #Justdoit. Nie spodobało się to internautom, którzy tworząc hashtag #JustBurnIt nawoływali do bojkotu marki oraz paleniu jej produktów.
Okazuje się, że reklama z Colinem Kaepernickiem nie wpłynęła negatywnie na sprzedaż, o czym świadczą badania handlu cyfrowego. Według Edison Trends, firmy zajmującej się badaniem handlu cyfrowego:
Sprzedaż Nike wzrosła w tym roku o 31 procent od niedzieli do wtorku porównując rok 2017 z 17-procentowym wzrostem
Amerykańska liga NFL nie zareagowała w żaden sposób na protesty w sieci przy okazji zaangażowania do kampanii Nike Colina Kaepernicka.
Źródło: sport.pl