Niesłychany wzrost na rynku aplikacji mobilnych. Ile miliardów wydano na subskrypcje w ubiegłym roku?

Informacja Prasowa - 17.03.2022
64

Niesłychany wzrost na rynku aplikacji mobilnych. Ile miliardów wydano na subskrypcje w ubiegłym roku?

Niesłychany wzrost na rynku aplikacji mobilnych. Ile miliardów wydano na subskrypcje w ubiegłym roku?

Ponad 18 miliardów dolarów wydano w zeszłym roku na zakup subskrypcji aplikacji mobilnych. Według analityków Sensor Tower to ponad 40-procentowy wzrost w stosunku do roku 2020 (w roku 2020 wzrost wynosił niecałe 34%). Ostatnie lata wskazują na wyraźną zmianę nastawienia i wzrost świadomości konsumentów – czy taki trend się utrzyma?

W 2021 rok na zakupy w aplikacjach mobilnych użytkownicy przeznaczyli niebagatelne 132 miliardów dolarów. Przychód związany z usługą subskrypcji stanowił 14% tej kwoty – o 2,3 pp. więcej niż w roku 2020.

Pandemia, w tym konieczność przeniesienia pracy, nauki czy części usług do przestrzeni wirtualnej odegrała duży wpływ na rozwój rynku aplikacji mobilnych. Przewiduję, że taki trend będzie się utrzymywał, a w przyszłych latach spodziewać możemy się kolejnych spektakularnych wzrostów. – komentuje Paulina Woźniak-Kołodziej, CEO firmy Reiba. Jak wynika z raportu Sensor Towe widoczne są znaczące różnice w kwotach wydawanych w sklepach App Store oraz Google Play.  Użytkownicy iPhonów na swoje zakupy subskrypcji w 100 najpopularniejszych aplikacjach wydali łącznie 13,5 miliardów, natomiast użytkownicy urządzeń z systemem Android na ten cel przeznaczyli 4,5 miliardów.  

 Popularyzację modelu korzystania z aplikacji na zasadach subskrypcji widać po liczbie nowcyh produktów, w których standardem staje się płatny dostęp dousługi. Rośnie świadomość konsumencka, użytkownicy coraz częściej decydują się na poniesienie niewielkich kosztów w zamian za lepszej jakości aplikacje.

Co naturalne, w ostatnich latach smartphone stał się dla wielu z nas narzędziem pracy. Coraz więcej użytkowników chce korzystać z naprawdę jakościowych aplikacji – uświadomiliśmy sobie, że za dobry produkt trzeba zapłacić. Rynek pełny jest pozornie bezpłatnych zamienników. To produkty często wątpliwej jakości, które zarabiają w ukryty sposób, np. poprzez sprzedaż danych o swoich użytkownikach lub nieustanne bombardowanie reklamami. Świetnym przykładem będzie tu segment komunikatorów mobilnych. W ostatnim czasie wraz ze społem wprowadziliśmyna rynek nową aplikację – TokLok to komunikator najbezpieczniejszy z dostępnych. Klienci wiedząc, że produkt jest wysokiej jakości, dba o ich prywatność i nie ma w nim reklam chętnie decydują się na zakup dostępu w formie subskrypcji – dodaje Paulina Woźniak-Kołodziej, CEO firmy Reiba, producenta TokLok.

Aplikacje mobilne coraz częściej wykorzystywane są jako procesjonalne narzędzia. Nie powinno więc dziwić, że użytkownicy chętnie inwestują w dostęp do jakościowych usług spełniających ich oczekiwania.

Comments

comments

64
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...