Nieprzerwany wzrost sprzedaży i wskaźnika EBITDA. Wydawca „Rzeczpospolitej” podsumowuje III kwartał 2021 r. 

Informacja Prasowa - 15.11.2021
104

Nieprzerwany wzrost sprzedaży i wskaźnika EBITDA. Wydawca „Rzeczpospolitej” podsumowuje III kwartał 2021 r. 

Nieprzerwany wzrost sprzedaży i wskaźnika EBITDA. Wydawca „Rzeczpospolitej” podsumowuje III kwartał 2021 r. 

Przychody netto ze sprzedaży wyższe o ponad 5 proc., a skorygowana EBITDA o prawie 7 proc., tak grupa kapitałowa Gremi Media SA zakończyła III kwartał 2021 r. Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” zrealizował również bardzo istotny etap inwestycji technologicznych, uruchamiając na początku września nową wersję witryny rp.pl.

W trzecim kwartale 2021 r. przychody netto ze sprzedaży Grupy Gremi Media SA wyniosły 24,4 mln złotych i były wyższe o 5,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, gdy osiągnęły poziom 23,2 mln złotych. Skorygowana EBITDA wrosła natomiast o 6,6 proc. z poziomu 4,9 mln złotych w 2020 r., do 5,2 mln złotych w roku obecnym.

Wyniki grupy Gremi Media SA są również lepsze, biorąc pod uwagę pierwsze 9 miesięcy 2021 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie o 2,7 proc. i wyniosły 71,3 mln złotych, podczas gdy rok wcześniej były na poziomie 69,4 mln złotych. Skorygowana EBITDA wzrosła z 15,6 mln złotych w 2020 r. do 16,3 mln złotych obecnie, czyli o 4,1 proc. Tym samym, po pierwszych 3 kwartałach tego roku, rentowności EBITDA została podwyższona z 22,5 proc. do 22,8 proc.

– Udany trzeci kwartał pozwolił podtrzymać tendencję zwyżkową wyników finansowych i rentowności narastająco za pełne dziewięć miesięcy. To już czwarty rok z rzędu, w którym poprawiamy wskaźniki efektywności naszej działalności, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A. – Bardzo cieszy nas fakt, iż udaje się tego dokonać w trudnych warunkach w jakich przyszło nam w tym roku pracować. Zarówno trwająca pandemia, jak i wywołujący ogromne emocje na rynku proces sprzedaży akcji spółki, nie przerwały trendu wzrostowego naszych wyników finansowych. To efekt ogromnego zaangażowania całego zespołu, dodaje.

Na początku września 2021 r. wystartowała nowa odsłona portalu internetowego rp.pl, kończąc tym samym kolejny etap procesu inwestycyjnego w obszarze mediów cyfrowych wydawnictwa Gremi Media SA. Zmianie uległ nie tylko wygląd i układ witryny, ale również całą platforma technologiczna na której jest ona zbudowana.

– Nowy CMS i witryna rp.pl powstały na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy i są oparte na najnowocześniejszych technologiach oraz najnowszych trendach projektowych, mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl – Te nowe narzędzia pozwolą nam w pełni wykorzystać potencjał redakcji najbardziej opiniotwórczego dziennika w Polsce, dodaje.

Comments

comments

104
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...