#NiePrzepraszamZa – akcja społeczna z udziałem gwiazd podbija media społecznościowe

Informacja Prasowa - 11.04.2019
125

#NiePrzepraszamZa – akcja społeczna z udziałem gwiazd podbija media społecznościowe

#NiePrzepraszamZa – akcja społeczna z udziałem gwiazd podbija media społecznościowe

8 marca, w Dzień Kobiet, ruszyła kampania Fundacji Sukces Pisany Szminką #NiePrzepraszamZa.  Skierowana do przedstawicielek płci pięknej akcja przede wszystkim ma być impulsem do tego, by kobiety nabrały pewności siebie i uwierzyły w swoje możliwości. Kampania ma wywołać dyskusję na temat tego, za co tak naprawdę w dzisiejszym świecie kobiety NIE powinny przepraszać.

Okazuje się, że wiele Polek wciąż ma wycofaną, przepraszającą postawę. Kampania #NiePrzepraszamZa ma szansę to zmienić! Nie tylko zmusi panie do refleksji nad sobą, ale zachęci też do tego, aby informacją „za co nie będziemy przepraszać” podzielić się w mediach społecznościowych,  docierając tym samym do ogromnej liczby innych kobiet. W związku z tym przygotowano także specjalną nakładkę do zdjęcia profilowego na Facebooku.

Kobiety ciągle dyskutują czy miały prawo do swojego wyboru czy nie. Poprzez tą akcję chcę, by kobiety czuły się z każdą decyzją pewnie i świadomie, jakakolwiek ona by nie była.

Słowo przepraszam zakorzeniło się w naszej kulturze tak głęboko, że zaczęło być nadużywane. Ciągle się z czegoś tłumaczymy, a to dlatego że na wczesnym etapie wychowywania  wpaja się dziewczynkom zwroty grzecznościowe. Przepraszajmy wtedy, kiedy popełniliśmy błąd i nie stawiajmy sobie granic, to nasz wybór i mamy to tego prawo. Kobietom zdarza się przepraszać za to, że zostały dłużej na macierzyńskim bądź nie, czy też za to, że dłużej zostały w pracy czy nie zdążyły z obiadem. Przepraszając oczekujemy pewnego wybaczenia, chcemy wiedzieć że nic się nie stało. Stawia nas to w pozycji słabszych, dlatego chcę pokazać, że kobiety mają prawo wybierać co chcą. Chcę, by nasza akcja społeczna przyczyniła się w rozwoju poczucia naszych praw i pozycji. Dlatego  właśnie zachęcam kobiety w Polsce, żeby zwróciły na to uwagę w swoich mediach społecznościowych, gdzie aktywizujemy dyskusję na ten temat. Aby miały odwagę powiedzieć co w życiu wybierają, bez potrzeby przepraszania za to.  – Ola Legosz, pomysłodawczyni akcji #NiePrzepraszamZa i współzałożycielka Fundacji Sukces Pisany Szminką

Przeprowadzone przez Fundację Sukces Pisany Szminką nowe badania pokazały jasno – największą barierą w rozwoju zawodowym kobiet i zakładaniu przez nie własnych firm jest ich brak pewności siebie.

Data rozpoczęcia kampanii nie jest przypadkowa. 8 marca to idealna okazja, aby przypomnieć kobietom o ich sile i pomóc im zrozumieć, że pewność siebie można wypracować i że jest ona tak samo ważna w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Akcję  #NiePrzepraszamZa ze specjalnym udziałem m.in. gwiazd takich jak Agata Młynarska, Zofia Ślotała, Ewa Chodakowska, Kinga Rusin, Karolina Ferenstein-Kraśko, Beata Sadowska, Agnieszka Cegielska,  Gabi Drzewiecka, Monika Zamachowska, Anna Dereszowska, Anna Nowak-Ibisz, Katarzyna Zdanowicz, Joanna Jabłczyńska, Sonia Bohosiewcz, Maria Rokitel,  Katarzyna Pawlikowska, Magdalena Lamparska, Paulina Holtz .

 

Kobiety zabrały głos i w swoich postach nie chcą przepraszać za to, że:

Za to, że nie są doskonałe

Za to, Że czują się zmęczone

Za to, Że obowiązki domowe nie należą tylko do nich

Za to, Że chcą mieć czas dla siebie

Za to, że chcą być najlepsze

Za feminizm

Za cellulit

Za zbyt długi pobyt u fryzjera

Za brak obiadu

Za to, ze chcą pożegnać stary porządek

Za odwagę

Za to, ze czegoś nie wiedzą

Że mają prawa

Że mają dzieci, nie mają dzieci i niektóre w ogóle nie chcą ich mieć

Że żyją tak, jak chcą

Za to, że krzyczą, kiedy są wściekłe

Że nie biorą pod uwagę zdania i opinii innych

Za bycie niecierpliwą

Za mówienie prawdy, która nie każdemu się podoba

Że potrafią tynkować

Że prowadzą samochód lepiej, niż mężczyźni

Za niezależność finansową

Za to, że mówią głośno o swoich potrzebach

Za to, że lubią dobrze wyglądać

Za to, że mają rację

Za to, że lubią sex

Za to, że chcą realizować swoje marzenia

Za to, że są dumne z samych siebie…

Comments

comments

125
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...