Nieagencja i Hi Agencja odpowiedzialne za promocję i kreację najnowszego raport PIU

Informacja Prasowa - 19.07.2021
180

Nieagencja i Hi Agencja odpowiedzialne za promocję i kreację najnowszego raport PIU

Nieagencja i Hi Agencja odpowiedzialne za promocję i kreację
najnowszego raport PIU

Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) 14 lipca bieżącego roku wydała raport pt. „Mapa ryzyka Polaków. Jak ubezpieczyciele odpowiadają na potrzeby społeczeństwa?” i wraz z Deloitte zapytała Polaków #czegosięboją.

Za strategię i stronę kreatywnę projektu odpowiada Hi Agencja, za kampanię mediową – Nieagencja.

Ranking przygotowany przez PIU we współpracy z Deloitte oraz SW Research stanowi spis bieżących obaw społeczeństwa oraz powiązanych z nimi potrzeb ubezpieczeniowych. Główne obawy Polaków dotyczą śmierci osoby najbliższej oraz zdrowia własnego i bliskich. Wyraźnie widać również, że boimy się wypadków samochodowych oraz braku pieniędzy na starość i na leczenie.

Nad raportem „Mapa ryzyka Polaków” pracowaliśmy ostatnie półtora roku. To jeden z bardziej złożonych merytorycznie naszych projektów. Kanwą raportu są badania, które prowadziliśmy z SW Research w dwóch falach, w lutym 2020 i lutym 2021. Obawy, które na tej podstawie zidentyfikowaliśmy dotyczyły wielu obszarów życia. Analiza produktów, rynku, trendów pozwoliła nam do tych obaw dobrać odpowiedź ubezpieczeniową. Raport jest narzędziem, które w naszym założeniu, ma pomóc w dobrym zarządzaniu ryzykiem, ma edukować, stanowić też podpowiedź dla regulatora, jakie działania warto podjąć, by wykorzystać potencjał ubezpieczeń. Treść raportu będziemy więc komunikować w wielu kanałach, dla bardzo wielu grup odbiorców. W social mediach chcemy zainteresować ludzi i zmusić do myślenia, co jest dla nas naprawdę największym ryzykiem, jak możemy je zniwelować, co zrobić, by zabezpieczyć się finansowo przed nim. Bo ubezpieczenia zdejmują z nas ciężar myślenia o finansach, gdy dzieje się coś złego. – zaznacza Agnieszka Durska, ekspert ds. komunikacji w Polskiej Izbie Ubezpieczeń.

Kampania promująca publikację realizowana będzie w okresie od 13 lipca do 30 września br. z wykorzystaniem serwisów tj. Facebook i Twitter. W późniejszym etapie działań promocyjnych planowany jest drugi flight kampanii z wykorzystaniem formatów Google Display Network oraz zaangażowanie influencerów.

W Nieagencji najbardziej lubimy projekty, które mają sens i wpływ społeczny. Działania PIU zdecydowanie wpisują się w tę kategorię. Raporty mają to do siebie, że część osób niechętnie po nie sięga – bo są długie, bo wydają się nudne. Naszym zadaniem jest więc sprawienie, by wartościowa treść w równie sensownej formie trafiła pod strzechy. Mówiąc górnolotnie – dla dobra społeczeństwa, ale serio jest w tym stwierdzeniu sporo prawdy – mówi Marcin Żukowski, współzałożyciel Nieagencji.

Maciej Sitek – Account Director & Partner Hi Agencja, dodaje: Raport “Mapa ryzyka Polaków” sam w sobie nie należy do najłatwiejszych tematów do komunikacji w przestrzeni social mediowej. Zagadnienie jest poważne. Zawiera takie frazy, jak “śmierć bliskiej osoby” lub “brak pieniędzy na starość“. Trzeba też liczyć się z tym, że jako naród mamy historię swoich lęków i obaw. Dlatego nasza idea kreatywna #CZEGOSIĘBOISZ próbuje najpierw zwrócić uwagę Polaków na irracjonalne lęki, które są z natury niegroźne, a często są chodliwym tematem w przestrzeni SM np. pająki, duchy czy kosmici. Pytamy Polaków, czego oni się boją i płynnie przechodzimy od ich personalnych “strachów” do merytoryki nowego raportu PIU.

 Po stronie Nieagencji za projekt odpowiada Karolina Chojnowska, Senior Account Manager, po stronie Hi Agencja – Maciej Sitek – Account Director & Partner Hi Agencja

 

Comments

comments

180
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...