Nie schizujmy. Finał kampanii społecznej na rzecz zdrowia psychicznego

Informacja Prasowa - 01.12.2016
72

Mocny akcent na koniec kampanii społecznej na rzecz zdrowia psychicznego

Fundacja Wielogłosu kampanię społeczną na rzecz zdrowia psychicznego kończy mocnym akcentem. Animacja przygotowana w kooperacji z Obrazkoterapią frapuje i prowokuje zarazem. Jeszcze nikt w taki sposób nie udzielił wsparcia osobom cierpiącym na choroby psychiczne i ich rodzinom.

Kampania prężnie rozwinęła się w mediach społecznościowych, spotykając się z bardzo pozytywnym odzewem. Wykorzystywane kanały komunikacji to Facebook, Pinterest, YouTube oraz Google+. Publikowane tam treści mają na celu uświadomienie odbiorców i wyposażenie ich w elementarną wiedzę dotyczącą chorób psychicznych. Zamierzonym efektem tych działań ma być zaprzestanie stygmatyzacji i wykluczenia osób dotkniętych zaburzeniami psychicznymi.

Muszę przyznać, że jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tak licznym, a przede wszystkim bardzo pozytywnym odbiorem naszych działań – mówi Martyna Jarząb z Fundacji Wielogłosu. – Zarówno nasi podopieczni, jak i nieznane nam osoby zainteresowane kampanią, dzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami i uznaniem dla pracy jaką włożyliśmy w to przedsięwzięcie.

Istotnym filarem kampanii jest obraz. Fundacja Wielogłosu postawiła na komunikację wizualną, wychodząc z słusznego założenia, że przy pomocy obrazu popartego tekstem, można skuteczniej dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Nieprzypadkowa jest zatem współpraca nawiązana ze znaną malarką, blogerką i autorką popularnych w sieci memów – Martą Frej – oraz autorką cenionej Obrazkoterapii, Agnieszką Zapart. Efektem tego współdziałania jest plakat oraz spot promujący kampanię, w którym przy akompaniamencie meksykańskiej melodii prezentowany jest skrócony raport badawczy.

na rzecz zdrowia psychicznego

Publikacja działań została bowiem poprzedzona badaniami, przeprowadzonymi pod auspicjami Agencji PR Pan Pikto z Katowic, która pro bono zaangażowała się w działania kreatywne kampanii. Osoby biorące udział w badaniach to pacjenci z ponad 10 ośrodków (m.in. w Białymstoku, Szczecinie, Rzeszowie, Elblągu, Siemianowicach Śląskich i Katowicach) zajmujących się leczeniem zaburzeń psychicznych. Dzięki zaangażowaniu ich w działania kampanijne, możliwe było poznanie opinii osób chorych i wyjście naprzeciw ich potrzebom. W badaniach wzięły także udział osoby zdrowe odpowiadające na inny zestaw pytań, który zobrazował ich stan wiedzy, niestety nie najlepszy, i mało przychylne nastawienie do osób chorujących psychicznie.

Oprócz działań o charakterze komunikacyjnym Fundacja przeprowadziła w ramach kampanii warsztaty dla chorujących psychicznie z udziałem EX-INów, czyli osób, które przezwyciężyły kryzysy psychiczne. Warsztaty te były prowadzone we współpracy z psychologiem oraz terapeutą środowiskowym, z wykorzystaniem elementów terapii Otwartego Dialogu. Celem tych zajęć było wzmocnienie poczucia własnej wartości oraz przyczynienie się do wyzwolenia aktywności i chęci działania wśród osób chorych.

Projekt jest współfinansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach. Całokształt działań prowadzonych w ramach kampanii był merytorycznie koordynowany przez Fundację Wielogłosu na co dzień współpracującą z Centrum Psychiatrii w Katowicach oraz Otwartym Dialogiem w Katowicach.

Otwarty Dialog – nowatorskie podejście w terapii, według którego człowiek jest częścią szerszego kontekstu społecznego, a nie wyizolowaną i osamotnioną jednostkę. Jest to system leczenia skoncentrowany na całej rodzinie i sieci wsparcia, a także szybkiej interwencji we wczesnej fazie kryzysu psychicznego.

Comments

comments

72
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...