Europejska Stolica Kultury Wrocław 2016 rusza z kampanią promującą kulturalną jesień.
Od początku października na billboardach, scrollach i citylightach we Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, w Krakowie, Katowicach i Łodzi pojawią się kreacje promujące kulturalną złotą jesień w Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.
Kampania opiera się na grze słów i grafiki. To zabawa wieloznacznością z udziałem klasycznych atrybutów jesieni jak kasztany, dynie czy żołędzie – mówi Magda Kotowska, koordynator ds. komunikacji i promocji ESK Wrocław 2016. Język polski pozwala bawić się znaczeniami słów i z tej możliwości skorzystaliśmy. Wypuszczamy w świat kreacje, na widok których trzeba się uśmiechnąć – dodaje Kotowska.
„Coś cię bierze? Kultura bez recepty” to jedno z mniej przekornych haseł kampanii. Większość z kreacji wyróżnia bowiem poczucie humoru: „Nie bądź żołądź. Wpadnij do Wro!”, „Taki jesteś kozak? Zmierz się z kulturą” czy „Rusz dynią. Kulturalne wyzwania we Wrocławiu”. Za kreację, copywriting i grafikę kampanii odpowiada wrocławska agencja Cięty Język.
Kampania promująca kulturalną jesień we Wrocławiu, prócz outdooru, obejmie również internet oraz radio (spoty promocyjne). Jej uzupełnienie stanowi spot autorstwa agencji Karuzela emitowany w Kinie Nowe Horyzonty i promowany w kanałach social-media.
W letnich atrakcjach programu ESK Wrocław 2016 wzięło udział ponad milion wrocławian i turystów. Kulturalna złota jesień to kolejnych kilkadziesiąt propozycji, w tym wyjątkowy koncert Lecha Janerki na Ostrowie Tumskim, japońskie wydanie Avant Art Festivalu, Międzynarodowy Festiwal Opowiadania, Bruno Schulz. Festiwal i przyznanie Nagrody Literackiej Europy Środkowej ANGELUS, American Film Festival, Dolnośląski Festiwal Architektury, Play with Glass oraz Olimpiada Teatralna Wrocław 2016.