Najpopularniejsze w sieci reklamy, czyli jakie?

Jerzy Ciszewski - 12.12.2015
124

Zerknijmy szybko jakie treści tak bardzo mogły poruszyć oglądających.

W zestawieniu pomoże serwis YouTube, który dzięki filtrom ilości wyświetleń powie nam, które spoty są najczęściej odtwarzane przez internautów.

Spot Turkish Airlines, w którym występują Kobe Bryant i Lionel Messi to ponad 100 milionów wyświetleń i niewątpliwy sukces. Zabawna historia, w której wystąpują nie tylko znani sportowcy, ale główną postacią jest chłopiec, o którego uwagę zabiegają gwiazdy sportu. Wykonują szereg absurdalnych sztuczek, aby zyskać sympatię młodego towarzysza. Cała sytuacja ma miejsce oczywiście w samolocie. W pewnym momencie stewardessa przynosi chłopcu lody, po czym jego fascynacja sportowcami mija. Sami mężczyźni też wydają się zainteresowani deserem.

Nic więc dziwnego, że tureckie linie powtórzyły zabieg, bo ci sami sportowcy pojawili się także w tym spocie. Mężczyźni rywalizują w kategorii najciekawszych selfie z różnych miejsc, do których latali samolotami reklamowanego przewoźnika. W końcowej scenie Messi robi zdjęcie, na którym pojawia się także Kobe Bryant, znaleźli się w jednym miejscu. Czas na nowe wyzwania. Spot pobił rekord poprzednika. Wynik ponad 140 milionów wyświetleń to bardzo dobra liczba. Rok później pojawiła się jeszcze jedna reklamówka ze sportowcami, jednak obejrzało ją nieco ponad połowa mniej internautów.

Na sukces reklamy na pewno złożyła się obsada, ponieważ bardzo często znane twarze są zapraszane do tego typu przedsięwzięć. Warto zaznaczyć, że Messi brał udział już w kilkunastu reklamach popularnych marek, więc obecność jego osoby w spotach nie jest niczym zaskakującym. Zabawny scenariusz z produktem w tle jednak bardzo mocno przyczynił się do wyniku, ponieważ historia jest lekka, przyjemna, ma w sobie dużo humoru, nie jest przerysowana. Mimo, iż w spotach nie toczą się właściwie żadne dialogi, całość obrazu jest tak ciekawa, że trudno się nie wciągnąć w opowieść.

Turecka agencja Alametifarika odpowiedzialna za pomysł wykonała kawał dobrej roboty!

Nie trzeba wspominać, że najbardziej popularne spoty to te, które ukazują się przy okazji transmisji Super Bowl, jednego z najważniejszych sportowych wydarzeń USA. Jak się okazuje, futbol amerykański potrafi być fascynujący nie tylko dla fanów wysiłku fizycznego, ale i dla reklamodawców.

Liam Neeson, główny bohater spotu reklamowego gry Clash of Clans chce zemścić się po ostatniej porażce. Jest to dość zabawne, ponieważ dorosły mężczyzna w średnim wieku trzyma w ręce telefon z kolorową gierką i mówi do niej z najwyższym zaangażowaniem. Myślę, że to w głównej mierze było przyczyną tak dobrego odbioru spotu. Oparcie reklamy na przekonaniu, że w każdym z nas siedzi cząstka dziecięca (zwłaszcza w mężczyznach). Gra jest bardzo popularna, dlatego też sukces przełożył się na liczby odtworzeń innych spotów tej aplikacji.

Będąc w temacie Super Bowl, nie sposób pominąć spotu marki Budweiser. Absurdalna do granic historia przyjaźni szczeniaka i konia to kilkadziesiąt milionów wyświetleń. W reklamie nie pada ani jedno słowo. Tłem jest ówczesny hit zespołu Passenger (prawie miliard odtworzeń na YouTube) Let her go. Już sama ścieżka sugeruje, że będzie to słodko-gorzka opowiastka, która ma u widza wywołać lekkie wzruszenie, ale i uśmiech. Tak też się dzieje w tym przypadku.

Zwierzęta na szczęście nie mówią, ponieważ to byłoby już przesadne przerysowanie. Sam tytuł ,,Puppy Love” jest sugestywny. W pierwszym ujęciu pokazany jest ośrodek adopcyjny dla szczeniaków. Jeden z nich wydostaje się do niego i biegnie do stadniny, w której praktycznie od razu przywiązuje się do jednego z koni. Scena oddania smutnego psiaka do ośrodka rozmiękcza serca widzów. Szczeniak jeszcze kilka razy przybiega do stadniny, systematycznie zostaje oddawany kobiecie, która prowadzi schronisko. W końcu udaje się znaleźć rodzinę dla psiaka. Odjeżdża on samochodem z nowym właścicielem, jednak koń wraz ze swoim stadem nie pozwala na przewiezienie psa w inne miejsce. Zostaje. Właścicielka ośrodka i prowadzący stajnie mężczyzna patrzą na bawiące się zwierzęta. Hasgtag #BestBuds ma być znakiem całej akcji.

Słodkie, ale nie jest przesłodzone. Elementy sukcesu są: miłość, szczeniak, hit muzyczny. Czego chcieć więcej?

 

Comments

comments

124
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...