Najlepszy influencer marketing, Coca-Cola pokazała jak to się powinno robić
Redakcja PR - 01.09.2017Najlepszy influencer marketing, Coca-Cola pokazała jak to się powinno robić
Agencja Freebee przeanalizowała działania marki Coca-Cola w digitalu. W najnowszym wpisie dowiecie się jak Coca-Cola dobiera influencerów do współpracy, z jakimi twórcami internetowymi współpracuje Coca-Cola w Polsce oraz na kim jeszcze poza influencerami skupia się w swoich działaniach.
W swojej karierze marketingowej marka pokonała już wiele kroków milowych. Reklamy w gazetach, telewizji, a obecnie w internecie. Te ostatnie producent popularnego napoju kieruje do grupy najmłodszej grupy wiekowej. Wiadome było, że milenialsi nie będą reagować na te same reklamy, które emitowane są w telewizji.
Na pomoc reklamodawcy ruszyli popularni w śród najmłodszych influencerzy. Nie trudno było zgadnąć, że wykorzystywanie ich w akcjach marketingowych przyniosło zamierzone efekty. Powodów takiego obrotu sprawy jest kilka. Po pierwsze dobór odpowiednich twórców. Coca-Cola wybierała popularnych jutuberów o dużym zasięgu, takich jak Abstrachuje, Martin Stankiewitz czy Ajgor Ignacy. Twórcy występowali w spotach, produkowali content na swoje kanały z product placementem, a ich wizerunki pojawiały się na puszkach napoju.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na sukces jest zbieżność wizerunkowa marki i influecnerów. Wszyscy wybrani przez markę twórcy pasują wizerunkowo do wizerunku produktu, który reklamują. W ten sposób otrzymaliśmy naturalny obraz. Odbiorca ma wrażenie, że reklamująca produkt postać używa go, bo uważa, że jest dobry. A nie ze względu, że twórca został opłacony.
I przede wszystkim Coca-Cola dała swobodę influencerom. Filmy pokazane na ich kanałach nie są owocem pracy agencji. Wynikają z inicjatywy marki, ale są w pełni przygotowane przez influencerów. Efektem tego są naprawdę ciekawe filmy zdobywające miliony odsłon.
Wszystkie te elementy pozwoliły na powstanie bardzo spójnej i udanej akcji marketingowej. Warto uczyć się od najlepszych. A Coca-Cola prowadzi chyba najlepiej kampanie współpracy z influencerami.
Czytaj więcej: Coca-Cola – potęga influencer marketingu