Najdłuższy krótkometrażowy film fabularny Martina Stankiewicza dla marki Coca-Cola
Informacja Prasowa - 02.08.2019Najdłuższy krótkometrażowy film fabularny Martina Stankiewicza dla marki Coca-Cola
Martin Stankiewicz, jeden z najpopularniejszych polskich youtuberów, opublikował nowy film zrealizowany we współpracy z marką Coca-Cola. Po raz kolejny marka zaufała twórcy w realizacji w pełni profesjonalnego branded contentu na YouTube, dzięki czemu powstał najdłuższy film krótkometrażowy na kanale Martina. Ponad 25-minutowa, ciepła i romantyczna historia, której bohaterem jest dostawca pizzy, to projekt, który z pewnością wyróżnia się na platformie.
„Ostatnia dostawa, czyli wyścig o miłość”
Opublikowany 31 lipca materiał jest pierwszym krótkometrażowym filmem fabularnym Martina, który opowiada historię pewnego dostawcy pizzy i uroczej ukraińskiej dziewczyny. Film mozna obejrzeć tu: https://www.youtube.com/watch?v=y4I473rNrdg.
– To najdłuższy film, jaki do tej pory stworzyłem. 26 minutowy short udało nam się nagrać w 3 dni (a w zasadzie 1 dzień i 2 noce) zdjęciowe, co było zawrotnym tempem. Zwłaszcza gdy od lat staram się, by moje produkcje filmowe nie były amatorskie. Z pomysłem romantycznej relacji dostawcy pizzy i klientki chodziłem już od dłuższego czasu. W momencie gdy Coca-Cola zaproponowała mi współpracę przy tej kampanii, uznałem, że to idealny moment na jej wykorzystanie. Gdy zobaczyłem po raz pierwszy nagrania Helen, uznałem że będzie idealną kandydatką do tej roli. Jej uśmiech i sposób bycia jest zniewalający i nie sposób się nią nie zauroczyć. To było bardzo ważne z punktu widzenia historii, widz bowiem musiał uwierzyć w to, że nasz bohater – dostawca, jest w stanie zauroczyć się w dziewczynie, spędzając z nią tylko te kilka chwil podczas wręczenia pizzy i… Coca-Coli. Trochę się bałem jak poradzi sobie z aktorskim zadaniem, nie miała bowiem doświadczenia w tym temacie, ale już po pierwszych scenach nie miałem wątpliwości, że to dobry wybór – wyjaśnia Martin Stankiewicz.
Współpraca z marką Coca-Cola
Prace koncepcyjne nad filmem trwały od marca, a sama preprodukcja rozpoczęła się pod koniec czerwca.
– Tempo było szalone. Z Coca-Cola na stałe współpracuję już od 4 lat. To, co jest dla mnie najważniejsze, to podejście Klienta do wspólnych projektów. Coca-Cola za każdym razem jest otwarta na zupełnie nowe i niestandardowe pomysły, jednocześnie ufając i pozostawiając ogrom swobody twórczej. Dlatego też jestem dumny z każdego filmu, który do tej pory dla nich stworzyłem– dodaje twórca.
”Ostatnia dostawa” jest częścią trwającej od kwietnia kampanii Coca-Cola „Razem Smakuje Lepiej”, która chce pokazać, że jedzenie łączy ludzi niezależnie od pochodzenia, płci, kultury czy wieku. W rolę ukraińskiej bohaterki filmu wcieliła się Helen Mazanova, która również współpracuje z marką Coca-Cola przy okazji sześciu odcinków branded contentu Coca-Cola „Smaki Bez Granic” na platformie Onet.
– Cenimy otwartość i kreatywność twórców internetowych, dlatego nie tylko chętnie ufamy im w zakresie tworzonych treści, ale też inwestujemy w ich inicjatywy i pomysły. Współpraca z Martinem Stankiewiczem to dla nas od lat ogromna przyjemność – doskonały scenariusz, bardzo dobra praca reżyserska, a z perspektywy marki nienachalne lokowanie produktu mimo jego kluczowej roli w historii – mówi Urszula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola Poland Services. – Bardzo ucieszyła nas też możliwość zaangażowania do projektu Helen Mazanovej, która reprezentuje jedną z najliczniejszych w Polsce mniejszości narodowych. Multikulturowy i wielonarodowy wątek naszej trwającej od kwietnia kampanii to komentarz marki do coraz głębszych podziałów, widocznych dziś w Polsce, Europie i na świecie. Cieszymy się, że Martin odnalazł w naszej kampanii coś dla siebie i zinterpretował ją w tak jakościowy i ciekawy sposób – dodaje.
Kampania Coca-Cola „Razem smakuje lepiej”
W kampanii „Razem smakuje lepiej” Coca-Cola zaprasza do celebracji chwil spędzonych razem. W reklamie widzimy międzynarodowe środowisko ludzi w różnych częściach świata, którzy niezależnie od różnic kulturowych potrafią spędzać ze sobą czas i zapomnieć o potencjalnych uprzedzeniach. Wymownym akcentem spotu jest kultowa piosenka Luisa Armstronga „What a wonderful world”.
Zespół zaangażowany w produkcję filmu „Ostatniej dostawy”
Za scenariusz, reżyserię i montaż odpowiada Martin Stankiewicz. Za zdjęcia odpowiedzialny jest Sławomir Nadolski. W realizację filmu zaangażowana była ponad 30-osobowa ekipa filmowa. Projekt współtworzyli m.in.: Dagmara Brodziak (kierownictwo produkcji), Michał Krzywicki (kierownictwo planu), Zuzanna Zajt (scenografia), Katarzyna Sałdak (kostiumy), Marta Frankowicz (make-up), Romeo Machała, Ryszard Kozak, Tomek Wilczyński (mistrzowie oświetlenia), Stanisław Najmiec (dźwięk), Mieszko Mahboob (postprodukcja dźwięku), Weronika Wyrzykowska (asystent reżysera).
Za koordynację współpracy firmy z influencerem odpowiada dom mediowy MediaCom.
Wśród wcześniejszych realizacji Martina Stankiewicza dla marki Coca-Cola warto wymienić m.in. świąteczną parodię „Jak podarować radość” czy filmy: “Choinkowa katastrofa, czyli jak dogodzić kobiecie w Święta” oraz “Gdybyś w Święta zmienił się w mamę”. Wszystkie trzy filmy były nominowane w konkursie Grand Video Awards, a pierwsze dwa z nich otrzymały główną nagrodę w kategorii branded content odpowiednio w 2016 i 2017 roku.