Najciekawsze spoty marek kosmetycznych

Redakcja PR - 25.02.2016
26

Spoty reklamowe mogą być piękne, zabawne, smutne i wzruszające.

Spoty reklamowe mogą być piękne, zabawne, smutne i wzruszające. W tym artykule pokażemy te, które naszym zdaniem zasługują na wyróżnienie ze względu na swoją inność. Oto reklamy kultowych kosmetycznych marek, jakie zapamiętacie na długo. Gotowi?

Chanel n°5 z Gisele Bündchen w roli głównej. Co jakiś czas marka Chanel wypuszcza reklamy swojego najbardziej znanego, ponadczasowego zapachu. Są to zawsze specyficzne, zaskakujące klipy, których nie sposób przeoczyć. ,,The One That I Want” to jednak jedno z najpiękniejszych i najbardziej romantycznych przedstawień tego zapachu. Gisele gra tutaj siebie – topową modelkę, ciągle w biegu z partnerem i dzieckiem w tle. Magia dzieje się właśnie pomiędzy postacią mężczyzny i kobiety. Ich relacja jest pełna niedopowiedzeń, niusansów, uczuciowych rozterek. Uciekają przed sobą, jednocześnie chcąc być razem, co tworzy niebanalną treść bez słów. Tytułowa piosenka jest tłem wszystkich zdarzeń. Teledysk idealnie pasuje do prezentowanego zapachu – jest wytworny, romantyczny, zniewalający, ciężki, z historią. Wszystko do siebie idealnie pasuje, dzięki czemu właśnie tak doskonale znamy piątke od Chanel.

Czas jednak na wybudzenie z melancholii, ponieważ kolejna reklama to już czysty humor. Kilka lat temu do sieci perfumerii Sephora wszedł tusz do rzęs Lancome’s Betty Boop Hypnose Star. Ta nieco zabawna nazwa stała się podstawą klipu. Dołożono do tego kreskówkową postać gwiazdy, która wchodzi w dialog z naszą ludzką bohaterką, prezentuje produkt. Rzadko kultowe marki luksusowe decydują się na pokazanie animacji w reklamie ze względów wizerunkowych. Tego typu zabiegi postrzegane są jako inflantylność. Być może nikt nie chce ryzykować przypadkowego obrażenia zamożnej grupy docelowej, czy pomylenia z kosmetykiem dla dużo młodszych konsumentek. Do odważnych świat należy!

Ciekawe wydają się reklamy YSL z serii zapachów Black Opium, wariantu klasycznego Opium i jednocześnie jednego z najbardziej rozpoznawalnych zapachów marki. Często firmy prezentują swoje zapachy w podobny sposób. Zazwyczaj są to przedstawienia emocji, jakie towarzyszą zbliżeniu kobiety i mężczyzny. Tutaj poniekąd też tak jest, jednak w ostatnim momencie bohaterka chwyta zapach, a nie rzuca się w objęcia mężczyzny, jak mogło nam się wydawać na początku. Wszystkie przesłanki wskazywały na chęć obcowania z mężczyzną, jednak dopiero na końcu zostajemy wyprowadzeni z błędu. Na pierwszym planie pokazana zostaje kobieta uzależniona od perfum (w końcu nazwanych jak bardzo silny narkotyk), zatem obserwujemy tu mocne przywiązanie do nazwy i sprytne wykorzystanie motywu przewodniego wielu reklam kosmetycznych.

Świetny spot stworzyła marka MAC. Reklama jest oparta na specyficznej stylistyce, a pokazany zostaje salon kosmetyczny. Wszystkie modelki mają na sobie makijaż artystyczny, a za tło służą typowe pogawędki kobiet w tego typu miejscach. Ciężko opisać słowami ten obrazek, ponieważ zaskakująca zmiana dynamiki całego klipu wpływa na postrzeganie go i ostateczną ocenę. Polecamy sprawdzić!

Kosmetyki to jednak nie tylko domena kobiet. Jeden z ciekawszych spotów stworzyła bowiem marka AXE, która w świetny sposób pokazuje indywidualizm i unikatowość każdego z nas. Zaprezentowane zostają postaci kilku mężczyzn, którzy nie są idealni, ale wcale im to nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie – przekuwają to na swoje atuty. Marka przez to chce powiedzieć, że grunt to odpowiednie podejście do życia i problemów. Bardzo pozytywny przekaz i humorystyczne ogranie tematu. Super!

Skoro już piszemy o męskich sprawach, nie możemy zapomnieć o spotach Old Spice! Są to jedne z najbardziej kreatywnych, zakręconych i wariackich reklam w świecie marketingu. Zawsze poza granicami, zawsze z humorem. Każda z nich zasługuje na osobny akapit, ale my postanowiliśmy wyróżnić właśnie ,,Zapachnij jak mężczyzna” stylizowaną na musicalową opowiastkę. Ukazuje on w nieco sarkastyczny sposób relacje matki i dorastającego syna. Matka zawsze traktuje faceta jak swojego ,,małego chłopczyka” i desperacko próbuje odwlec moment jego wejścia w dorosłość. Jest to pokazane w tak kuriozalny sposób, że prawdopodobnie nikt nie wytrzyma do końca reklamy bez choćby małego uśmiechu.

Jaka reklama marki kosmetycznej wpadła Wam w oko?

Annakrol_NowySpotEsteeLauder

Comments

comments

26
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...