Najciekawsze reklamy walentynkowe

Redakcja PR - 22.02.2016
110

Jak temat Walentynek odbił się w reklamach? Jakie wypuszczono do tej pory najciekawsze spoty reklamowe dotyczące tego święta marketingu?

Dzień Świętego Walentego już dawno za nami, ale romantyczny nastrój można zapewnić sobie przez cały rok. Dba o to radio, telewizja, internet i reklamy. Jak temat Walentynek odbił się w reklamach? Jakie wypuszczono do tej pory najciekawsze spoty reklamowe dotyczące tego święta marketingu?

Nie mogło zabraknąć dużych graczy. 2 lata temu marka M&M’s wypuściła krótki, zabawny spot, w którym jeden z cukierków prosi o rękę inną słodycz z ludzką podobizną. Ta się przewraca, kiedy on kwituje wszystko faktem, iż zdarza się to za każdym razem. W ten sposób promowano akcję personalizacji swoich cukierków. Nie jest to jednorazowa promocja, ponieważ już 3 lata temu także powstał taki spot, jednak bez animowanych bohaterów. Tutaj została przedstawiona typowa sytuacja walentynkowa – dwie pary znajomych na wspólnej kolacji. Jedna z dziewczyn dostała spersonalizowane draże, po czym ich kolega stwierdził, że miał ten sam pomysł. Rozdziera koszulę a na jego klatce piersiowej ukazują się wytatuowane twarze pary. Taka personalizacja to dopiero prezent!

Swego czasu firma H&R Block również miała świetną reklamę walentynkową. Jest ona oparta na stereotypach związanych z urzędnikami podatkowymi. Do jednego z nich przychodzi Kupidyn, który niestety zalega z pieniędzmi. Aniołek wymyślił więc, że ugodzi strzałą mężczyznę, a tego przepełnią pozytywne uczucia. Po kilku takich strzałach wszyscy zaczęli się śmiać, ponieważ tacy ludzie są bez serca, nie można więc uciec przed tym, co nieuniknione. Bardzo humorystyczny obrazek i świetny pomysł.

Temat podobnie potraktowała marka piwa Amstel Bier. Spot oparto na wszystkich typowych, romantycznych motywach randek. Wspaniała kąpiel, kolacja, spacer. Początek zapowiada się cudownie, ale na końcu każdy z mężczyzn robi coś głupiego. Jeden z nich biegnie za potrzebą pod krzak, inny z kolei nie wchodzi z gracją do wanny, ale zalewa piękną wybrankę falą piany i wody. Delikwenci na końcu śpiewają romantyczne ,,If You Don’t Know Me By Now” w komiczny sposób.

Dla fanów bardziej romantycznych reklam też się coś znajdzie. Marka Gun Oil może pochwalić się naprawdę pięknym spotem z okazji Walentynek. Początkowo jest dość smutno, podkreśla to melancholijna muzyka i lektor mówiący o ludzkiej samotności. Bohaterem jest mężczyzna, który wyraźnie za kimś tęskni, a ukochaną osobą jest żołnierz walczący na misjach. Puka on do drzwi i wtedy wszystko staje się jasne. Użyto pięknego hasła: ,,Odległość nie powinna Cię powstrzymać przed kochaniem kogoś”. Mężczyźni padają sobie w ramiona. W naszej rzeczywistości pewnie tego typu reklama byłaby niedopuszczalna, jednak warto zwrócić na nią uwagę. Pokazuje ona, jak bardzo można odejść od tradycyjnego prezentowania produktu jako coś, co podkładamy jedynie klientowi pod nos. Identyfikacja z uczuciami nawet rzeczy, które nie wydają się być z tym związane, jest bardzo trudna, ale tak samo ciekawa.

Które walentynkowe reklamy były Waszymi ulubionymi?

 

Comments

comments

110
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...