37 złotych, 79 srebrnych oraz 72 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywności KTR 2024
Agencją Roku zostało DDB Warszawa, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymał Netflix.
9 września, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Nowym w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Ponad 100 osobowe jury oceniało w tym roku 1234 zgłoszenia spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrano najlepsze prace w każdej kategorii: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment, Charity oraz For Culture.
Nagrody otrzymali:
- Communication of the Year otrzymała platforma „Room For Everyone” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard.
- Entertainment of the Year otrzymała kampania „Influenserzy (BA!)ROKU” stworzona przez Altavia Kamikaze + K2 dla Netflix.
- Design of the Year otrzymał „Vincent musi umrzeć” plakat” zaprojektowany dla Velvet Spoon przez Patryka Hardzieja.
- Technology of the Year przyznano kampanii „PRYMUS” stworzonej przez 180heartbeats + JUNG v. MATT dla Zwolnieni z Teorii.
- Charity of the Year przyznano kampanii „Cicho już byłyśmy” stworzonej przez Marcina Pucyka dla fundacji Wschód.
- Craft of the Year przyznano „Perception Box Stories Untangled ep. 02” stworzony przez Kijek/Adamski dla Freethink & Unlikely Collaboratores.
- Culture of the Year otrzymało Studio Otwarte za projekt “Teatr Ludowy” stworzony dla Teatru.
Kreatywność jest źródłem energii. Widać ją w tegorocznym poziomie prac, zaangażowaniu jurorów i ich werdyktach. Termin zgłoszeń był o dwa miesiące krótszy a padła rekordowa ilość zgłoszeń – 1234. Wzrost liczby zgłoszonych prac idzie też w parze ze wzrostem jakości. Świadczą o tym tegoroczne „Best of”, które albo już zdobyły najwyższe nagrody na międzynarodowych festiwalach, albo pewnie niedługo zdobędą. Widać także coraz większe zaangażowanie klientów. Jesteśmy jedną drużyną, która wspólnie tworzy, ocenia i uczy się. KTR jest nie tylko świętem agencji, ale całej naszej branżowej rodziny, od strategii, przez kreację, design, ilustrację, entertainment, technologię i produkcję aż po marketing. W tym roku debiutuje też nowa kategoria – For Good. Doceniana w niej jest kreatywność w tworzeniu rozwiązań generujących dobro i ich skuteczność. – Maciej Twardowski (Ogilvy), przewodniczący zarządu KTR.
W tym roku po raz kolejny Zarząd KTR przyznał nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Tomasz Bagiński, Piotr Sikora, Jarosław Sawko z Platige Image oraz Maciej Marasek z 2012 Agency
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na:
Agencją Roku zostało DDB Warszawa, natomiast nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymał Patryk Hardziej. Reklamodawcą roku ogłoszono Netflix, a Papaya Films otrzymała tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Vein Postproduction – Studia Posprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2024:
AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | DDB Warszawa | 110 |
2 | 180heartbeats + JUNG V. MATT | 105,5 |
3 | Havas Creative Network | 83,5 |
4 | Publicis Worldwide Polska | 68,5 |
5 | Altavia Kamikaze + K2 | 50 |
5 | GONG | 50 |
STUDIO PROJEKTOWE ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | Patryk Hardziej | 45 |
2 | Studio Otwarte | 35 |
3 | Podpunkt | 25 |
DOM PRODUKCYJNY ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | Papaya Films | 121,5 |
2 | DOBRO | 25 |
3 | F25 | 23 |
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | VEIN Postproduction | 26 |
2 | Platige Image | 25,5 |
3 | MassiveMusic | 16 |
REKLAMODAWCA ROKU | ||
Miejsce | Firma | Punkty |
1. | Netflix | 107 |
2. | Bank BNP Paribas | 68,5 |
3. | YES | 49.5 |
4. | Mastercard | 48 |
5. | McDonald’s | 46 |
Nagrodzeni w Konkursie KTR 2024: https://ktr.org.pl/artykuly/nagrodzeni-ktr-2024
Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl
Organizator: SAR, KTR, Cannes Lions
Partnerzy: Upright Music, DCODE MEDIA Powered by Shutterstock
Audytor: Firma prawnicza SKP
Patroni medialni: Nowy Marketing, Marketing przy Kawie, K MAG, Grafmag.