Nagrody dla najbardziej kreatywnych reklam rozdane

Redakcja PR - 16.11.2018
173

32. międzynarodowy konkurs Epica

Kampania „Niezniszczalna  tęcza” (The Unbreakable Rainbow) autorstwa 180heartbeats + Jung v Matt dla marki Ben & Jerry’s, Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza oraz Fundacji Wolontariat Równości została nagrodzona trzema statuetkami  podczas 32. Międzynarodowego konkursu reklamowego Epica.

To jedyna nagrodzona, w tegorocznej edycji konkursu, kampania z Polski. Akcja przywrócenia tęczy w postaci wodno-świetlnego hologramu otrzymała dwa złota w kategoriach Confectionery & Snacks and Media Innovation – Alternative Media  oraz srebro w kategorii Evnety.

Epica to jedyna międzynarodowa nagroda za kreatywność przyznawana przez dziennikarzy zajmujących się tematyką marketingu i reklamy.  W tym roku w jury zasiadali przedstawiciele ponad 200 branżowych magazynów i portali z całego świata oceniając prace z ponad 70 krajów.

Zdobywcami Grand Prix Epica Awards 2018 zostali:

W kategorii reklamy drukowanej, Stabilo, za kampanię „Highlight the Remarkable”, w której marka nawiązując do głównego zastosowania swoich produktów podkreśla istotną rolę kobiet pomijanych w głównej narracji historycznej:

 

W kategorii najlepsze wideo reklamowowe, Shiseido za łączącą animację z filmem aktorskim współczesną baśń „The Party Bus”. Producent kosmetyków do makijażu chciał uczynić swoją markę bardziej rozpoznawalą wśród młodzieży, jednocześnie przybliżając szerokiemu odbiorcy problemy, z którymi muszą się mierzyć osoby LGBTQ. Temat wciąż pozostający w Japonii tabu.

Grand Prix w kategorii Digital trafiło do Rothco/Accenture Interactive, za przygotowany dla The Times projekt „JFK Unsilenced”. Cyfrowe technologie zostały wykorzystane do stworzenia nagrania przemowy, którą John F. Kennedy wygłosiłby na Dallas Trade Mart, gdyby nie został zastrzelony 22 listopada 1963 roku.

W tym roku przyznano też nagrody w dwóch zupełnie nowych kategoriach. Dla kampanii odpowiedzialnej społecznie (Responsibility Grand Prix) oraz Alternative Grand Prix.

W pierwszej zwyciężyła McCann Worldgroup, z kampanią „Price On Our Lives”. Kampania miała pomóc amerykańskim uczniom protestować przeciwko przemocy z użyciem broni palnej, dzięki wykorzystaniu charakterystycznego symbolu: metek z „ceną” ich życia obliczoną dzięki podzieleniu sumy pieniędzy, którą NRA (Narodowe Stowarzyszenie Strzeleckie Ameryki) dotuje polityków, przez liczbę studentów. Cena na metkach wynosiła niewiele ponad dolara.

Alternatywne Grand Prix powędrowało do Publicis Italy, które przygotowało dla  Diesela kampanię będącą formą protestu przeciwko sprzedaży podrabianych ubrań. Diesel stworzył własną fałszywą markę „DEISEL” i sprzedawał ją w pop-up storze rozstawionym na nowojorskim fashion weeku, by na koniec ujawnić, że ubrania są autentyczne, a jedynie metki nie.

Comments

comments

173
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...