Na ratunek sercom Polaków z programem edukacyjnym KOCHAJ SERCEM

Informacja Prasowa - 21.09.2017
172

Na ratunek sercom Polaków z programem edukacyjnym KOCHAJ SERCEM

W związku z obchodami Światowego Dnia Serca serwis Poradnikzdrowie.pl i miesięcznik „Zdrowie” uruchomiły społeczny program edukacyjny KOCHAJ SERCEM, który ma na celu zwrócić uwagę na problem chorób krążenia w Polsce oraz położyć nacisk na profilaktykę i promocję zdrowego stylu życia.

Szacuje się, że na niewydolność serca cierpi od 600 000 do 700 000 Polaków, a ponad 16,5 mln ma problem z cholesterolem*. Choroby krążenia są w Polsce najczęstszą przyczyną śmierci – według danych GUS powodują one aż 49 proc. zgonów.

Wzrost świadomości społeczeństwa na temat chorób krążenia, ich źródeł i możliwego zapobiegania, może przyczynić się do polepszenia kondycji naszych serc. Taka idea przyświeca organizatorom projektu KOCHAJ SERCEM – redakcjom serwisu Poradnikzdrowie.pl i magazynu „Zdrowie”.

W ramach programu edukacyjnego KOCHAJ SERCEM stworzono platformę internetową www.kochajsercem.pl, dzięki której poznajemy sposoby zapobiegania chorobom serca. Materiały edukują na temat zdrowej diety (z naciskiem na problem cholesterolu), aktywności fizycznej (również dla osób po zawale) oraz mikroelementów, które wspierają układ krwionośny. Opisane zostały również najczęstsze choroby układu krążenia wraz z objawami, których nie należy lekceważyć. Poruszona jest kwestia badań okresowych i konieczności regularnej kontroli stanu zdrowia. Eksperci doradzają, w jaki sposób można podnieść jakość życia po zawale oraz przy różnorodnych dolegliwościach i chorobach układu sercowo–naczyniowego. W projekcie zaprezentowano również najnowocześniejsze metody diagnozowania chorób krążenia i ich leczenia.

Program edukacyjny KOCHAJ SERCEM wspierają partnerzy merytoryczni: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Instytut Kardiologii, Instytut Żywności i Żywienia, Fundacja Odwaga, Fundacja Serce Dziecka i Radio Klinika. Patronami medialnymi są: „Super Express”, Fokus TV, Nowa TV, „M jak Mama”, „Murator” i Radio Plus.

Comments

comments

172
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...